Zelené spotřebitelské chování v České republice v případě konzumace kávy

Název práce: Green consumer behavior in Czechia in the case of coffee consumption
Autor(ka) práce: Wagner, Nina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Nowadays, consumers can find green packaging, bio seals, or green slogans on retailers' shelves more often. The whole of society is involved in this issue - the issue of global warming or, in general, the environment. Moreover, it is not only the climate that is changing but also the consumer and their behavior. The main goal of this Bachelor thesis was to determine the consumer attitude toward green products and their purchase intention. Secondary objectives included the relationship between the pro-environmental belief and green purchase attitude, which social values will influence. The research was focused on students of Czech nationality at the University of Economics and Business Prague, which were participating. The study consisted of a survey and a related experiment. To achieve the goal of the bachelor's thesis, a detailed data analysis was accomplished, consisting of the combined data of survey and investigation. Based on the results, proposals and recommendations were made.
Klíčová slova: Green consumer behavior; Green marketing; Sustainability; Greenwashing; Experiment
Název práce: Zelené spotřebitelské chování v České republice v případě konzumace kávy
Autor(ka) práce: Wagner, Nina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Spotřebitelé dnes na pultech obchodů stále častěji najdou příklady produktů, které jsou označeny “zelenými” značkami kvality, které deklarují, že jde o udržitelný či bio produktu. Problematika globálního oteplování nebo obecně životního prostředí je stále aktuálnější pro většinu spotřebitelů, protože se nemění jen klima, ale i chování spotřebitele. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit postoj spotřebitelů k ekologickým produktům a jejich nákupní chování. Sekundární cíle zahrnovaly vztah mezi pro environmentálním přesvědčením a postojem k zelenému nákupu, který je ovlivněn společenskými hodnotami. Výzkum byl zaměřen na studenty české národnosti na Vysoké škole ekonomické v Praze. Studie se skládala z experimentu a následného dotazování. K dosažení cíle bakalářské práce byla provedena důkladná analýza dat a na základě výsledků byly vypracovány návrhy a doporučení.
Klíčová slova: Zelené spotřebitelské chování; Zelený marketing; Udržitelnost; Greenwashing; Experiment

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 6. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 31. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77264/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: