Vliv médií a veřejného mínění na tvorbu zahraniční politiky České republiky na příkladu zahraničněpolitických událostí z let 2019 a 2021

Název práce: Vliv médií a veřejného mínění na tvorbu zahraniční politiky České republiky na příkladu zahraničněpolitických událostí z let 2019 a 2021
Autor(ka) práce: Wierzgońová, Ewa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kočí, Kateřina
Oponenti práce: Votoupalová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá problematikou médií, veřejného mínění a jejich vlivu na tvorbu zahraniční politiky, která působením rozmanitých vnějších a vnitřních faktorů podléhá patrným změnám. Jejím cílem je zkoumat vazby mezi médii, zahraniční politikou a veřejným míněním na konkrétním případě České republiky (ČR). V části teoretické jsou společně s tradičním pojetím zahraniční politiky a diplomacie nastíněny změny, kterými prochází. Dále se práce věnuje tématu médií a jejich vlivu jak na tvorbu zahraniční politiky, tak na veřejné mínění – ty dohromady vytvářejí pomyslný trojúhelník nápomocný ke správnému pochopení mediální síly v oblasti tvorby zahraniční politiky. V praktické části je formou případové studie realizován kvalitativní výzkum, jehož cílem je na základě analýzy vybraných českých médií a zahraničněpolitických událostí z let 2019 a 2021 odpovědět, jak média formují význam zahraničněpolitických událostí a postavení ČR v nich, a jak média a veřejné mínění ovlivňují tvorbu zahraniční politiky ČR.
Klíčová slova: zahraniční politika; diplomacie; média; veřejné mínění; Česká republika
Název práce: The Influence of Media and Public Opinion on the Czech Republic's Foreign Policy Making on the Example of Foreign Policy Events in 2019 and 2021
Autor(ka) práce: Wierzgońová, Ewa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kočí, Kateřina
Oponenti práce: Votoupalová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the issue of media, public opinion and their influence on foreign policy making, which noticeably changes due to various external and internal factors. Its aim is to examine links between media, foreign policy and public opinion on the specific case of the Czech Republic. The theoretical part outlines traditional concept of foreign policy and diplomacy as well as the changes it is undergoing. It then turns to the topic of the media and its influence on foreign policy making and public opinion – together these three form an imaginary triangle, important for a proper understanding of media's power in the foreign policy making. In the practical part, a qualitative research is conducted in the form of a case study, which aims to answer how the media shape the meaning of foreign policy events and the role of the Czech Republic in them, and how the media and public opinion influence its foreign policy making. Practical part is based on an analysis of selected Czech media and foreign policy events from 2019 and 2021.
Klíčová slova: media; public opinion; diplomacy; Czech republic; foreign policy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 5. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 24. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76929/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: