Obraz migrace v českém zpravodajství v roce 2015

Název práce: Obraz migrace v českém zpravodajství v roce 2015
Autor(ka) práce: Malečková, Markéta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Druláková, Radka
Oponenti práce: Strnad, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá možnou rolí médií ve formování veřejného mínění. Jejím cílem je zjistit, zda informování médií v ČR o migraci v průběhu migrační krize v roce 2015 bylo zatížené takovým způsobem, kdy mohlo ovlivnit veřejné mínění o problematice. Česká televize je jako jediné české veřejnoprávní médium poskytující televizní zpravodajství vhodným reprezentativním subjektem. Cíle bylo dosaženo snahou získat odpověď na výzkumnou otázku týkající se hledání základních znaků, které vysílaní vykazovalo. Za účelem zobecnění je v rámci kvalitativního výzkumu podrobně analyzováno šest reportáží České televize odvysílaných v období od srpna do října roku 2015 o uprchlické krizi a problematikách s ní spojených. Dílčími částmi výzkumu jsou diskurzivní analýza, analýza vizuálního sdělení a analýza vztahující se k dodržování kvalitativních nároků na mediální produkty. Užitím těchto přístupů bylo odhaleno mírně zatížené a negativní vizuální zpracování reportáží o migraci. V rámci mluvené řeči nebyly zpozorovány žádné významné znaky poukazující na negativní prezentaci migrace a migrantů. Takové faktory sice mohly mít dílčí dopad na postoj jedince, nebyly však natolik významné způsobem, aby mohly formovat názory celé české veřejnosti.
Klíčová slova: migrace; média; reportáž; analýza
Název práce: The picture of migration in Czech news in 2015
Autor(ka) práce: Malečková, Markéta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Druláková, Radka
Oponenti práce: Strnad, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the possible role of the media in shaping of public opinion. Its aim is to find out whether informing the media in the Czech Republic about migration during the migration crisis in 2015 was burdened in such a way that it could influence public opinion on the issue. Czech Television is the only Czech public service medium providing television news as a suitable representative entity. The aim was achieved by trying to get an answer to a research question concerning the search for the basic features that the broadcast showed. In order to generalize, the qualitative research analyzes in detail six Czech Television reports broadcast in the period from August to October 2015 on the refugee crisis and related issues. Sub-parts of the research are discursive analysis, analysis of visual communication and analysis related to compliance with quality requirements for media products. Using these approaches, a slightly congested and negative visual processing of migration reports was revealed. No significant signs of negative presentation of migration and migrants were observed within the spoken language. Although such factors may have had a partial impact on an individual's attitude, they were not significant enough to shape the views of the entire Czech public.
Klíčová slova: migration; media; report; analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 5. 2021
Datum podání práce: 29. 4. 2022
Datum obhajoby: 26. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76919/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: