Vliv CSR aktivit na spotřební chování v módní oblasti

Název práce: Vliv CSR aktivit na spotřební chování v módní oblasti
Autor(ka) práce: Krumpholcová, Sára
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Plášková, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je zaměřena na problematiku CSR aktivit firem v módním průmyslu a spotřebitelského vnímání a preferencí u společností působících v této oblasti. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy spojené s tématem spotřebního chování, již zjištěné souvislosti a jsou zde popsány CSR aktivity v rámci módní oblasti. Ve výzkumné části jsou daty MML-TGI v práci nastíněny spotřební preference zvoleného výzkumného vzorku. Skrze dotazníkové šetření jsou zjištěny hlavní aspekty, které spotřebitele ovlivňují při nákupu oblečení, na základě čeho si společnost vybírají, jejich zkušenosti s greenwashingem a to, jak vnímají společenskou odpovědnost společností módního průmyslu a konkrétně u společnosti Inditex. S pomocí rozhovorů je popsána problematika nízkého povědomí o CSR, vlivu greenwashingu na spotřební chování a důvody preference fast fashion. V poslední části jsou shrnuty hlavní přínosy práce, je zde popsáno celkové zjištění práce, její limity a doporučení firmám v módním průmyslu, které buď CSR aktivity provozují nebo přemýšlí nad jejich zařazením do celkového konceptu podnikání.
Klíčová slova: CSR; módní průmysl; spotřební chování; udržitelnost; greenwashing
Název práce: The impact of CSR activities on the behaviour of consumers in the field of fashion
Autor(ka) práce: Krumpholcová, Sára
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Plášková, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on CSR activities of companies in the fashion industry and consumer perceptions and preferences of companies operating in this industry. The theoretical part defines the key concepts related to consumer behaviour and the already established context and describes the CSR activities within the fashion industry. In the research part, the MML-TGI data in the thesis outlines the consumption preferences of the selected research sample. Through a questionnaire survey, the main aspects influencing consumers to buy clothes, on what basis they choose a company, their experience of greenwashing and how they perceive the social responsibility of companies in the fashion industry and specifically at Inditex are identified. Semi-structured interviews were used to clarify the issues of low awareness of CSR, the impact of greenwashing on consumer behaviour and the reasons for the preference for fast fashion. The last section summarizes the main contributions of the thesis, the overall findings of the thesis, its limitations, and recommendations to companies in the fashion industry that either have CSR activities or are thinking of incorporating them into their business concept.
Klíčová slova: sustainability; fashion industry; consumer behaviour; CSR; greenwashing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2022
Datum podání práce: 4. 5. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79552/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: