Vliv mezigenerační výměny na multimediální komunikaci v e-commerce

Název práce: Vliv mezigenerační výměny na multimediální komunikaci v e-commerce
Autor(ka) práce: Chaikovska, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Horný, Stanislav
Oponenti práce: Zichová, Tereza
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá trendy a novými pravidly fungování v mediálním světě pro firmy, které přináší změna generaci (příchod generace Z). Prvním cílem práce je analýza úspěšných kampaní celosvětově známých společnosti, které používali inovativní technologie a cílili na novou generaci. Druhým cílem práce návrh procesu pro tvorbu multimediální komunikační kampaně podle určené struktury s použitím vybraných technologii. Dalším cílem je vytvoření manažerské metodické příručky pro zavedeni procesu a ověření její účinnosti pomoci 3 semistrukturovaných rozhovoru s odborníky. Předmětem teoretické části diplomové práce bude vymezení generační teorie a charakteristika jednotlivých generaci, specifika chování spotřebitelů na trhu e-commerce a faktory které toto chování ovlivňují. Dále budou definované vhodné strategie digitální komunikace dle generačního rozdělení, vyčlenění efektivních nástrojů brandingu v e-commerce a definovaní technologických trendu pro zefektivnění multimediálních kampaní se zaměřením hlavně na mediální preference generace Z. Následovně bude provedena analýza trendu prostředků multimediální komunikace. V praktické části se uvedou cíle práce, výzkumné hypotézy a bude popsán postup a metodologie. V rámci diplomové práce se bude provádět sekundární výzkum založený na analýze vybraných mediálních kampaní; analýze IT technologii a možnosti jejich využití v procesu návrhu multimediální komunikace pro firmy v oboru e-commerce. Následovně bude navržen proces tvorby multimediální komunikace firmy s využitím zmíněných inovativních technologii ve firmě a vytvořena metodická manažerská příručka pro zavádění tohoto procesu. Na závěr účinnost a použitelnost metodické příručky bude ověřena pomocí tří semistrukturovaných rozhovorů s odborníky v oboru multimediální komunikace.
Klíčová slova: multimediální komunikace; generace Z; e-commerce; návrh procesu; tvorba multimediální kampaně
Název práce: The influence of intergenerational exchange on e-commerce multimedia communication
Autor(ka) práce: Chaikovska, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Horný, Stanislav
Oponenti práce: Zichová, Tereza
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with trends and new rules in the media world for companies, which are affected by the arrival of a new generation (Generation Z). The first objective of the thesis is to analyze successful campaigns of globally renowned companies that used innovative technologies and targeted the new generation. The second objective is to propose a process for creating multimedia communication campaigns according to a designated structure, using selected technologies. Another objective is to create a managerial methodological handbook for implementing the process and verifying its effectiveness through three semi-structured interviews with experts. The theoretical part of the thesis will define generational theory and characteristics of individual generations, the specifics of consumer behavior in the e-commerce market, and the factors that influence this behavior. Suitable digital communication strategies will be defined based on generational division, identifying effective branding tools in e-commerce and defining technological trends to improve multimedia campaigns, mainly focusing on the media preferences of Generation Z. Following this, an analysis of trends in multimedia communication tools will be conducted. The practical part will state the objectives of the thesis, research hypotheses, and describe the procedure and methodology. Secondary research will be conducted based on an analysis of selected media campaigns, an analysis of IT technologies, and their potential use in the process of designing multimedia communication for e-commerce companies. Next, a process for creating multimedia communication using the mentioned innovative technologies will be proposed, and a managerial methodological handbook for implementing this process will be created. Finally, the effectiveness and applicability of the methodological handbook will be verified through three semi-structured interviews with experts in the field of multimedia communication.
Klíčová slova: consumer behavior; e-commerce; process design; multimedia campaign creation; generation Z

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2019
Datum podání práce: 1. 5. 2023
Datum obhajoby: 7. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71003/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: