Účetní zobrazení crowdfundingu ve vybrané neziskové organizaci

Název práce: Účetní zobrazení crowdfundingu ve vybrané neziskové organizaci
Autor(ka) práce: Häuslerová, Denisa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Jošt, Marek
Oponenti práce: Roubíčková, Jaroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na crowdfunding v nestátních neziskových organizacích, a jak se celý proces crowdfundingové kampaně promítne v účetnictví. Teoretická část se zabývá nestátními neziskovými organizacemi, jejich charakteristikou a jakým způsobem jsou financovány. Mimo jiné je v práci blíže specifikován spolek, jako jedna z právních forem. Dále je vymezen pojem crowdfunding a jeho modely včetně výhod a nevýhod. V praktické části je nejprve představen spolek Veřejný sál Hraničář a crowdfundingová kampaň na Digitalizaci kina. Následuje samotná kampaň a její promítnutí do účetnictví: náklady před zahájením kampaně, činnosti týkající se ukončení crowdfundingové kampaně a závěrečné zaúčtování záloh na dlouhodobý majetek včetně jeho zařazení.
Klíčová slova: nestátní nezisková organizace; účetnictví; spolek; crowdfunding
Název práce: Accounting depiction of crowdfunding in a selected non-profit organization
Autor(ka) práce: Häuslerová, Denisa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Jošt, Marek
Oponenti práce: Roubíčková, Jaroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis is focused on crowdfunding in non-governmental non-profit organizations and how the whole process of crowdfunding campaign is reflected in accounting. The theoretical part deals with non-governmental non-profit organizations, their characteristics and how they are funded. Among other things, the work specifies the association as one of the legal forms. Furthermore, the concept of crowdfunding and its models are defined, including advantages and disadvantages. In the practical part, the association Veřejný sál Hraničář and the crowdfunding campaign for the Digitization of the Cinema are introduced first. This is followed by the campaign itself and its reflection in the accountancy: pre-campaign costs, activities related to the end of the crowdfunding campaign and the final booking of advances on fixed assets, including its inclusion.
Klíčová slova: accounting; association; crowdfunding; non-governmental non-profit organization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Účetnictví a finanční řízení podniku
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra finančního účetnictví a auditingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 10. 2021
Datum podání práce: 4. 5. 2022
Datum obhajoby: 13. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78577/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: