Strategická analýza společnosti Tesco Stores CR a. s

Název práce: Strategická analýza spoločnosti Tesco Stores ČR a. s
Autor(ka) práce: Tomkó, Mário
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Boukal, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa venuje strategickej analýze spoločnosti Tesco Stores ČR a. s. , ktorá pôsobí v odvetví maloobchodu s potravinami, nápojmi, tabakovými výrobkami a podobne. Hlavným cieľom tejto práce je pomocou nástrojov strategickej analýzy navrhnúť rámcove strategické odporúčania k zlepšeniu postavenia firmy a taktiež k zlepšeniu finančného zdravia spoločnosti Tesco Stores ČR a. s. Práca pozostáva z dvoch hlavných častí, ktorými sú teoretická časť a praktická časť. Teoretická časť sa zaoberá hlavne teoretickými východiskami jednotlivých častí strategickej analýzy, ktoré budú použité v praktickej časti. Následne sú v praktickej časti použité tieto nástroje a oblasti strategickej analýzy: PESTLE analýza , analýza odvetvia, analýza konkurencie, mapa konkurenčných skupín, porterov model piatich síl, analýza záujmových skupín, VRIO analýza, finančná analýza, hodnototvorný reťazec, predstavenie portfólia, SWOT analýza a analýza rizík. Posledná časť práce je venovaná záveru a odporučeniam pre zlepšenie.
Klíčová slova: Strategická analýza; Tesco Stores ČR a. s.; SWOT analýza; PESTEL analýza; Mapa konkurenčných skupín; Porterov model piatich síl; VRIO analýza
Název práce: Strategic analysis of Tesco Stores ČR a. s
Autor(ka) práce: Tomkó, Mário
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Boukal, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the strategic analysis of the company Tesco Stores ČR a. s. , which operates in the retail sector with food, beverages, tobacco products, etc. The main objective of this thesis is to use the tools of strategic analysis to propose a framework of strategic recommendations to improve the position of the company and also to improve the financial health of Tesco Stores ČR a. s. The thesis consists of two main parts, which are the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals mainly with the theoretical background of the individual parts of the strategic analysis, which will be used in the practical part. Subsequently, the following tools and areas of strategic analysis are used in the practical part: PESTLE analysis , industry analysis, competitor analysis, competitor map, Porter's five forces model, stakeholder analysis, VRIO analysis, financial analysis, value chain, portfolio introduction, SWOT analysis and risk analysis. The last part of the paper is devoted to conclusion and recommendations for improvement.
Klíčová slova: Strategic analysis; Tesco Stores ČR a. s.; PESTEL analysis; Map of competitive groups; Porter's five forces model; VRIO analysis; SWOT analysis
Název práce: Strategická analýza společnosti Tesco Stores CR a. s
Autor(ka) práce: Tomkó, Mário
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Boukal, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou společnosti Tesco Stores ČR a. s. , která působí v oblasti maloobchodu s potravinami, nápoji, tabákovými výrobky apod. Hlavním cílem této práce je pomocí nástrojů strategické analýzy navrhnout rámec strategických doporučení pro zlepšení postavení společnosti a také pro zlepšení finančního zdraví společnosti Tesco Stores ČR a. s. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, kterými jsou teoretická část a praktická část. Teoretická část se zabývá především teoretickými východisky jednotlivých částí strategické analýzy, které budou využity v praktické části. Následně jsou v praktické části využity následující nástroje a oblasti strategické analýzy: analýza PESTLE , analýza odvětví, analýza konkurentů, mapa konkurentů, Porterův model pěti sil, analýza zainteresovaných stran, analýza VRIO, finanční analýza, hodnotový řetězec, představení portfolia, analýza SWOT a analýza rizik. Poslední část práce je věnována závěrům a doporučením pro zlepšení.
Klíčová slova: Strategická analýza; Tesco Stores ČR a. s.; PESTEL analýza; Mapa konkurenčních skupin; Porterův model pěti sil; VRIO analýza; SWOT analýza

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 10. 2021
Datum podání práce: 7. 5. 2022
Datum obhajoby: 2. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78215/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: