Vplyv psychológie na grafický design

Název práce: Vplyv psychologie na grafický design
Autor(ka) práce: Kocúreková, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Ivanega, Petra
Oponenti práce: Gburíková, Alžbeta
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V tejto bakalárskej práci sa budem venovať analýze prepojenia psychológie a grafického dizajnu a ako môžu poznatky z oblasti psychológie prispieť tvorbe lepšieho grafického dizajnu. Aj keď na prvý pohľad tieto 2 odvetvia nemajú nič spoločné opak je pravdou a hlavne ak ide o tvorbu značky. Hlavným cieľom tejto práce je aplikovanie poznatkov z psychológie na tvorbu grafického náHome Bee. V teoretickej časti sa budem venovať základným informáciám o grafickom designe, základom psychológie, neuromarketingu a jeho výskumným metódam a psychológiou farieb. Tieto aspekty úzko súvisia s tvorbou vizuálnej identity značky a preto v praktickej časti budem navrhovať etiketu pre med od firmy Home Bee a uskutočňovať kvantitatívne dotazníkové šetrenie s A/B testovaním pôvodnej a novej etikety a taktiež budú zisťované informácie o spotrebiteľskom správaní. Následne bude vykonaný kvalitatívny výskum smenším počtom respondentov pomocou neinvazívnych neuromarketingových metód, čo pomôže posúdiť úspešnosť novo navrhnutej etikety. Aj napriek tomu, že každý človek je jedinečný isté veci vnímame podobne, pretože to vychádza z niečoho hlbšieho ako len naše vnímanie a to napríklad z kultúry, spoločnosti či psychologických procesov ktoré prebiehajú v ľudskej mysli.
Klíčová slova: grafický design; psychológia; neuromarketing; spotrebiteľské správanie; obal; farby
Název práce: The influence of psychology on graphic design
Autor(ka) práce: Kocúreková, Lucia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Ivanega, Petra
Oponenti práce: Gburíková, Alžbeta
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
In this bachelor thesis I will analyse the link between psychology and graphic design and how knowledge from the field of psychology can contribute to the creation of better graphic design. Although at first glance these 2 fields have nothing in common the opposite is true and especially when it comes to branding. The main aim of this thesis is to apply knowledge from psychology to graphic design of the Home Bee honey label. In the theoretical part I will cover basic information about graphic design, the basics of psychology, neuromarketing, its research methods and the psychology of color. These aspects are closely related to the creation of a visual brand identity and therefore in the practical part I will be designing a label for Home Bee's honey and conducting a quantitative questionnaire investigation with A/B testing of the original and new label and also information about consumer behaviour will be collected. Subsequently, qualitative research will be conducted with a smaller number of respondents using non-invasive neuromarketing methods to help assess the success of the newly designed label. Even though every person is unique we perceive certain things similarly because it comes from something deeper than just our perception and that is for example culture, society or psychological processes that take place in the human mind.
Klíčová slova: graphic design; psychology; neuromarketing; packaging; colours; consumer behaviour
Název práce: Vplyv psychológie na grafický design
Autor(ka) práce: Kocúreková, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Ivanega, Petra
Oponenti práce: Gburíková, Alžbeta
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V této bakalářské práci se budu věnovat analýze propojení psychologie a grafického designu a jak mohou poznatky z oblasti psychologie přispět tvorbě lepšího grafického designu. I když na první pohled tato 2 odvětví nemají nic společného opak je pravdou a hlavně jde-li o tvorbu značky. Hlavním cílem této práce je aplikování poznatků z psychologie na tvorbu grafického náHome Bee. V teoretické části se budu věnovat základním informacím o grafickém designu, základem psychologie, neuromarketingu a jeho výzkumným metodám a psychologii barev. Tyto aspekty úzce souvisí s tvorbou vizuální identity značky a proto v praktické části budu navrhovat etiketu pro med od firmy Home Bee a provádět kvantitativní dotazníkové šetření s A/B testováním původní a nové etikety a také budou zjišťovány informace o spotřebitelském chování. Následně bude proveden kvalitativní výzkum s menším počtem respondentů pomocí neinvazivních neuromarketingových metod, což pomůže posoudit úspěšnost nově navržené etikety. I přesto, že každý člověk je jedinečný, jisté věci vnímáme podobně, protože to vychází z něčeho hlubšího než jen naše vnímání a to například z kultury, společnosti či psychologických procesů, které probíhají v lidské mysli.
Klíčová slova: psychologie; grafický design; spotřebitelské chování; obal; barvy; neuromarketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 2. 2021
Datum podání práce: 8. 5. 2022
Datum obhajoby: 16. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/76088/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: