Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam

Název práce: Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam
Autor(ka) práce: Knotková, Kristína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca pojednávala o vplyve tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa. Cieľom bolo zistiť, aký vplyv má tradičnosť a folklór na rozhodovanie spotrebiteľa a čo to v nich evokuje. Prostredníctvom primárneho výskumu, ktorý predstavovalo dotazníkové šetrenie, bolo zistené, že spotrebitelia vo všeobecnosti majú radi folklór a tradičnosť. Tiež si všímajú využívanie folklóru danej krajiny, resp. regiónu v propagácií produktov. Okrem folklóru ich pozornosti neujde ani to, že mnohé značky využívajú prvky tradičnosti (napr. ľudové motívy, farby, názov) na svojich produktoch. Respondenti vo veľkej miere považujú využívanie folklóru danej krajiny, resp. regiónu v propagácii produktov za vhodné. Stanovená hypotéza, že spotrebitelia kupujú produkty s prvkami tradičnosti z toho dôvodu, že tak vyjadrujú svoju príslušnosť (hrdosť) k určitej kultúre bola zamietnutá.
Klíčová slova: tradičnosť; spotrebiteľské správanie; folklór; dotazníkové šetrenie
Název práce: The influence of tradition and folklore on consumer decision and its marketing meaning
Autor(ka) práce: Knotková, Kristína
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This thesis is focusing on the influence of tradition and folklore on consumer decision. The aim of this bachelor thesis was to find how big is the influence of tradition and folklore on consumer decision and what evokes that. Through the primary research that presents the questioner was found, that consumers like folklore and tradition in general. They also pay attention to using folklore of the country (as the case may be the region) in promoting products. Not only folklore attracts consumer attention, but also the tradition such as the ornaments, colours, or names of products. Respondents largely consider that using folklore of the country or region in promoting products is felicitous. A set hypothesis that consumers buy products with symbols of tradition because they express their affiliation (pride) to specific culture was rejected.
Klíčová slova: consumer behaviour; folklore; tradition; questionnaire research
Název práce: Vplyv tradičnosti a folklóru na rozhodovanie spotrebiteľa a jeho marketingový význam
Autor(ka) práce: Knotková, Kristína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce pojednávala o vlivu tradičnosti a folkloru na rozhodování spotřebitele. Cílem bylo zjistit, jaký vliv má tradičnost a folklor na rozhodování spotřebitele a co to v nich evokuje. Prostřednictvím primárního výzkumu, který představovalo dotazníkové šetření, bylo zjištěno, že spotřebitelé obecně mají rádi folklor a tradičnost. Též si všímají využívaní folkloru dané země, resp. regionu v propagaci produktů. Kromě folkloru jejich pozornosti neujde ani to, že mnohé značky využívají prvky tradičnosti (např. lidové motivy, barvy, název) na svých produktech. Respondenti ve velké míře považují využívání folkloru dané země, resp. regionu v propagaci produktů za vhodné. Stanovená hypotéza, že spotřebitelé kupují produkty s prvky tradičnosti z toho důvodu, že tak vyjadřují svou příslušnost (hrdost) k určité kultuře byla zamítnuta.
Klíčová slova: dotazníkové šetření; spotřebitelské chování; folklor; tradičnost

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 1. 2022
Datum podání práce: 9. 5. 2022
Datum obhajoby: 25. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79409/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: