Relevantnost televizní reklamy z hlediska diváků

Název práce: Relevantnost televizní reklamy z hlediska diváků
Autor(ka) práce: Pšeničková, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je analyzovat současný stav televizních reklam z hlediska relevantnosti pro diváky a navrhnout, jak udělat televizní reklamu relevantnější. Teoretická část práce se věnuje nejen konceptům spojeným s marketingovou komunikací či televizní reklamou, ale také procesu segmentace trhu. Praktická část práce se poté skládá ze dvou celků – segmentace televizních diváků a analýzy na základě formalizovaného pozorování reklamních sdělení. Segmentace pomohla odkrýt osm segmentů, které se liší zejména tím, co lidé rádi sledují v televizi. Analýza reklamních sdělení přinesla odpovědi na otázku, jaké reklamy v TV běží během různých pořadů a zda se nějak liší. Na základě propojení segmentů s analýzou reklamních sdělení lze říci, že televizní reklamy na dvou zkoumaných stanicích ve většině případů příliš relevantní z hlediska diváků nejsou. Asi největším problémem je, že u mnoha reklam není brána v potaz rozdílnost publika na základě sledovaného pořadu, navíc jsou bloky reklam často příliš dlouhé a málo reklam zaujme svou kreativitou. Součástí práce jsou také jak detailnější doporučení pro konkrétní pořady a segmenty tak i obecná doporučení.
Klíčová slova: marketingová komunikace; televizní reklama; segmentace; cílení reklamy
Název práce: Relevance of Television Commercials from Viewers Perspective
Autor(ka) práce: Pšeničková, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The purpose of this paper is to analyze the current state of TV commercials from the point of view of relevance for television viewers and suggest how to make TV commercials more relevant for them. The theoretical part of this paper is dedicated not only to concepts connected with marketing communication or television advertisement, but also to segmentation process. Practical part of this paper is made of two units – segmentation of television viewers and formal observation of television commercials. Segmentation itself helped to uncover eight segments which are different from each other due to what viewers like to watch on TV. Analysis of television commercials brought answers to question which TV commercials run during different shows and if they are different from each other. Based on connection between segments and analysis of television commercials can be said that TV commercials on two examined TV channels are mostly not very relevant from viewers perspective. Probably the biggest problem is that difference of viewers during different TV shows is not taken into account in many cases, moreover, commercial breaks are often too long and small amout of them are interesting for its creativity. Part of this paper are both more specified recommendations for specific TV shows and segments and some common recommendations as well.
Klíčová slova: television advertisement; segmentation; targeted advertising; marketing communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 10. 2021
Datum podání práce: 10. 5. 2022
Datum obhajoby: 8. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78936/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: