UX design mobilní aplikace v prostředí sdílené ekonomiky

Název práce: UX design mobilní aplikace v prostředí sdílené ekonomiky
Autor(ka) práce: Malá, Kamila
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Šuplata, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou user experience designu a návrhem prototypu mobilní aplikace. Cílem diplomové práce je vytvoření funkčního prototypu mobilní aplikace pro swap pokojových rostlin, jeho otestování uživateli a návrh doporučení pro další iterace. Při návrhu prototypu bylo postupováno podle principů Design Thinking a Human-Centered designu, který klade důraz primárně na potřeby uživatele a uživatelskou zkušenost. Na základě hloubkových rozhovorů byly identifikovány hlavní jobs-to-be-done, potřeby a motivace uživatelů. Ty byly dále analyzovány pomocí person, user stories, job stories, empatické mapy a dalších metod. Na základě uživatelského výzkumu byl navržen high-fidelity prototyp mobilní aplikace pomocí prototypovacího nástroje Figma. Interaktivní prototyp byl následně otestován uživateli, abychom ověřili, na kolik digitální produkt plní potřeby uživatelů, jak je jeho ovládání pro uživatele intuitivní a kde jsou slabá místa aplikace, která uživatele frustrují. Na základě testování a zpětné vazby od uživatelů byla navržena doporučení pro další kola prototypování a testování.
Klíčová slova: design thinking; sdílená ekonomika; uživatelské testování; uživatelský výzkum; UX design
Název práce: Mobile app UX design in the context of sharing economy
Autor(ka) práce: Malá, Kamila
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Šuplata, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master's thesis deals with user experience design and mobile application prototyping. The aim of the thesis is to prototype and test a mobile app for plant swap and propose recommendations for further iterations. The design process followed the principles of Design Thinking and Human-Centered design with emphasis on user needs, pains and motivations. The main jobs-to-be-done were identified and further analyzed using personas, user stories, job stories and empathy maps. Based on user research, a high-fidelity prototype of the mobile application was designed using Figma prototyping tool. The prototype was tested with users to evaluate whether it meets their needs and to explore user preferences, opinions and patterns of behaviour. Based on user feedback, recommendations for further rounds of prototyping and testing were proposed.
Klíčová slova: design thinking; sharing economy; user research; user testing; UX design

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 30. 5. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78311/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: