Vplyv obalu baleného piva na preferencie spotrebiteľa a vplyv obalového materiálu na konzumné preferencie spotrebiteľov

Název práce: Vplyv obalu baleného piva na preferencie spotrebiteľa a vplyv obalového materiálu na konzumné preferencie spotrebiteľov
Autor(ka) práce: Bernát, Richard
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: Kompas, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto diplomovej práce je zistenie vplyvu obalu baleného piva a jeho prvkov na nákupné rozhodovanie slovenských spotrebiteľov, ako aj vplyv obalového materiálu na ich konzumné preferencie. V teoretickej časti sú pomocou odbornej literatúry popísané základné pojmy súvisiace so spotrebným chovaním a rôzne výskumy súvisiace s obalom, či obalovým materiálom. Následne sú v metodologickej časti popísané kvantitatívne výskumné metódy realizované v rámci praktickej časti práce. Praktická časť sa začína sekundárnym výskumom a analýzou aktuálnej situácie na slovenskom trhu piva, a pokračuje vyhodnotením výsledkov dotazníkového šetrenia a degustačného experimentu. Na konci práce sú výsledky prevedených metód zhrnuté, a zároveň doplnené o pár odporúčaní pre spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorej boli výsledky výskumov poskytnuté.
Klíčová slova: spotrebné chovanie; obal; materiál obalu; balené pivo; degustačný experiment
Název práce: Vplyv obalu baleného piva na preferencie spotrebiteľa a vplyv obalového materiálu na konzumné preferencie spotrebiteľov
Autor(ka) práce: Bernát, Richard
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: Kompas, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu obalu baleného piva a jeho prvků na nákupní rozhodování českých spotřebitelů, jakož i vliv obalového materiálu na jejich konzumní preference. V teoretické části jsou pomocí odborné literatury popsány základní pojmy související se spotřebním chováním a různé výzkumy související s obalem či obalovým materiálem. Následně jsou v metodologické části popsány kvantitativní výzkumné metody realizované v rámci praktické části práce. Praktická část začíná sekundárním výzkumem a analýzou aktuální situace na slovenském trhu piva, a pokračuje vyhodnocením výsledků dotazníkového šetření a degustačního experimentu. Na konci práce jsou výsledky provedených metod shrnuty, a zároveň doplněny o pár doporučení pro společnost Plzeňský Prazdroj Slovensko, které byly výsledky výzkumů poskytnuty.
Klíčová slova: spotřební chování; obal; materiál obalu; balené pivo; degustační experiment
Název práce: The impact of beer packaging on consumer preferences and the influence of packaging material on consumption preferences
Autor(ka) práce: Bernát, Richard
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: Kompas, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to determine the impact of beer packaging and its elements on the purchasing decisions of Slovak consumers, as well as the influence of packaging material on their consumption preferences. In the theoretical part, the basic concepts related to consumer behaviour and various research related to packaging or packaging material are described using academic literature. Subsequently, the methodological part describes the quantitative research methods implemented in the practical part of the work. The practical part begins with a secondary research and analysis of the current situation on the Slovak beer market, and continues by evaluating the results of a questionnaire survey and tasting experiment. At the end of the work, the results of the implemented methods are summarized, and at the same time supplemented by a few recommendations for the company Plzeňský Prazdroj Slovensko, to which the results of the research were provided.
Klíčová slova: consumer behaviour; package; packaging material; packed beer; tasting experiment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 6. 2021
Datum podání práce: 10. 5. 2022
Datum obhajoby: 8. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77115/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: