Působení podnětů retro marketingu na kupní rozhodovací proces spotřebitele

Název práce: Působení podnětů retro marketingu na kupní rozhodovací proces spotřebitele
Autor(ka) práce: Bílková, Karolína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zachová , Magdaléna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Retro marketing je ve světě i u nás v České republice hojně využívaný. Nedá se však říci, že by retro podněty působily na všechny spotřebitele stejně. Tato práce má za cíl zjistit, jak se spotřebitelé staví k jednotlivým formám retro marketingu, a zkoumá, zda je tyto retro podněty dokáží motivovat k nákupu produktu či nad jeho koupí alespoň přemýšlet. Práce využívá sekundárních dat MML-TGI a primárního výzkumu v podobě dotazníkového šetření, který byl vyhodnocován s pomocí statistického softwaru Jamovi. V rámci šetření bylo zjištěno hned několik zajímavých zjištění týkajících se působení retro podnětů na spotřebitele jak v obecné rovině, tak ve vazbách na jednotlivé věkové kategorie a pohlaví respondenta. Na základě primárního a sekundárního výzkumu byla následně sestavena marketingová doporučení.
Klíčová slova: Retro marketing; nákupní rozhodovací proces; tradice; nostalgie
Název práce: The effects of retro marketing incentives on the consumer decision-making process
Autor(ka) práce: Bílková, Karolína
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zachová , Magdaléna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Retro marketing is widely used in the world and in the Czech Republic as well. However, it cannot be said that retro stimuli would have the same effect on all consumers. This work aims to find out how consumers feel about different forms of retro marketing and investigates whether these retro stimuli can motivate them to buy a product or at least think about buying it. The thesis uses secondary data from MML-TGI and primary research in the form of a questionnaire survey, which was evaluated using the statistical software Jamovi. The survey revealed several interesting findings regarding the effect of retro stimuli on consumers both at a general level and in relation to the age and gender of the respondent. Based on the primary and secondary research, marketing recommendations were subsequently compiled.
Klíčová slova: consumer decision-making process; Retro marketing; traditions; nostalgia

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 1. 2022
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 7. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79406/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: