Chování spotřebitelů na trhu s nápoji bez cukru v Číně

Název práce: Consumer behavior in sugar free beverage market in China
Autor(ka) práce: Wang, Zixuan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Sugar-free beverage have become very popular in China in recent years, but there is a gap in research on consumers of sugar-free beverage. The main objective of this research is to identify the factors that influence the consumption of sugar-free beverages by Chinese soft beverage consumers and segment these consumers, find out the different characteristics of the attitudes and behaviours of these consumer groups. This research was done through the quantitative method of a questionnaire and the qualitative method through an online focus group discussion. The author used cluster analysis to segment these consumers and divided them into 4 clusters, which are: “Mega citiers”, “Millennials”, “Sink users” and “Elders”. The author analyzes in detail the attitudes and characteristics of each group of consumers towards sugar-free beverages to provide some useful references for the relevant corporations, according to different customer clusters to develop a different marketing mix, enabling them to capture the maximum consumer surplus.
Klíčová slova: Segmentation; Sugar-free beverage; Chinese consumer behaviour
Název práce: Chování spotřebitelů na trhu s nápoji bez cukru v Číně
Autor(ka) práce: Wang, Zixuan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Nápoje bez cukru se v Číně v posledních letech staly velmi populárními, ale výzkum spotřebitelů nápojů bez cukru je zatím nedostatečný. Hlavním cílem tohoto výzkumu je identifikovat faktory, které ovlivňují spotřebu nápojů bez cukru čínskými spotřebiteli nealkoholických nápojů, a segmentovat tyto spotřebitele, zjistit různé charakteristiky postojů a chování těchto skupin spotřebitelů. Tento výzkum byl proveden kvantitativní metodou dotazníku a kvalitativní metodou prostřednictvím online diskuse ve fokusní skupině. Autor použil k segmentaci těchto spotřebitelů shlukovou analýzu a rozdělil je do 4 shluků, kterými jsou: 1. Spotřebitelé, kteří se zabývají spotřebou potravin: "Mega citiers", "Millennials", "Sink users" a "Elders". Autor podrobně analyzuje postoje a charakteristiky jednotlivých skupin spotřebitelů vůči nápojům bez cukru, aby poskytl příslušným korporacím několik užitečných referencí, jak podle různých zákaznických shluků vyvinout odlišný marketingový mix, který jim umožní získat maximální spotřebitelský přebytek.
Klíčová slova: Chování čínských spotřebitelů; Segmentace; Nápoj bez cukru

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 11. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 14. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78833/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: