Perspektiva vztahu českých spotřebitelů k udržitelné módě

Název práce: Perspektiva vztahu českých spotřebitelů k udržitelné módě
Autor(ka) práce: Vu, Phuong Dung
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Janigová, Andrea
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Obsah bakalářské práce se zabývá spotřebitelským chováním českých spotřebitelů v rámci udržitelné módy. V první, teoretické části je prostor věnován základům spotřebního chování, behaviorálním přístupům k módě, dopadům módního průmyslu, alternativním možnostem, teorii za konceptem nugingu a jeho možnostem využití. V praktické části se práce v dotazníkovém šetření zaměřuje pouze na ekonomicky aktivní populaci generace Z v České republice. Je v ní zkoumáno, jaké postoje mají spotřebitelé k udržitelné módě, zda se o ni zajímají a zda si jsou vědomi dopadů fast fashion módy. Práce má za úkol také zjistit, zda by vliv pozitivních informací z hlediska environmentálního, sociálního a ekonomického přiměl spotřebitele, aby dal přednost udržitelnějším variantám oděvu. A pokud ano, zda jsou ochotni si za tyto alternativy i připlatit.
Klíčová slova: spotřební chování; udržitelná móda; nudge; generace Z
Název práce: Perspective of Czech Consumers on Sustainable Fashion
Autor(ka) práce: Vu, Phuong Dung
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Janigová, Andrea
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The content of the bachelor thesis deals with the consumer behavior of Czech consumers within sustainable fashion. In the first, theoretical part, the space is devoted to the basics of consumer behavior, behavioral science perspectives on fashion, the bad impacts of the fashion industry, alternative options, the theory behind the concept of nugging and its possibilities of use. In the practical part, the focus is directed only towards the economically active population of generation Z from the Czech Republic. It examines consumers’attitudes towards sustainable fashion, whether they are interested in it and whether they are aware of the effects of fast fashion. The work also aims to find out whether the impact of positive information in terms of environmental, social and economic would force consumers to prefer more sustainable clothing. And if so, whether they are willing to pay extra for these alternatives
Klíčová slova: nudging; sustainable fashion; generation Z; consumer behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 1. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78492/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: