Strategická analýza spoločnosti CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice, a.s

Název práce: Strategická analýza spoločnosti CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice, a.s
Autor(ka) práce: Horňák, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Štamfestová, Petra
Oponenti práce: Ryška, Tomáš
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom práce je navrhnúť pozmenenie súčasnej stratégie spoločnosti CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice, a.s. Na základe strategickej analýzy podniku formulovať a navrhnúť strategické doporučenia za účelom zlepšenia riadenia a udržania si konkurenčnej výhody. Samotná strategická analýza pozostáva z viacerých čiastkových analýz, predmetom skúmania niektorých analýz je makro, iných mikroprostredie podniku. SLEPTE analýza pozostáva z identifikovania rôznych typov faktorov, a teda faktorov sociálneho, legislatívneho, ekonomického, politického, technologického a ekologického charakteru. Ďalej je uskutočnená analýza samotného odvetvia v ktorom spoločnosť pôsobí, z pohľadu veľkosti trhu, životného cyklu odvetvia, distribučných kanálov, konkurentov. Dôležitá štrukturálna analýza odvetvia je doplnená o Porterovu analýzu piatich konkurenčných síl, analýzu vnútorných zdrojov podniku spojenú s VRIO analýzou, a takisto finančnú analýzu, analýzu produktového portfólia a analýzu rizík. SWOT analýza predstavuje syntézu jednotlivých analýz. V závere kvalifikačnej práce sú navrhnuté doporučenia na pozmenenie súčasnej stratégie.
Klíčová slova: Strategická analýza; SLEPTE; Porterov model piatich síl; SWOT analýza; vinársky podnik
Název práce: Strategická analýza spoločnosti CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice, a.s
Autor(ka) práce: Horňák, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Štamfestová, Petra
Oponenti práce: Ryška, Tomáš
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem práce je navrhnout změnu stávající strategie společnosti CHÂTEAU VALTICE - Vinné sklepy Valtice, a.s. Na základě strategické analýzy společnosti formulovat a navrhnout strategická doporučení s cílem zlepšit řízení a udržet si konkurenční výhodu. Samotná strategická analýza se skládá z několika dílčích analýz, přičemž předmětem některých analýz je makro, jiných mikro prostředí podniku. Analýza SLEPTE spočívá v identifikaci různých typů faktorů, a to sociálních, legislativních, ekonomických, politických, technologických a environmentálních. Dále je provedena analýza samotného odvětví, ve kterém společnost působí, a to z hlediska velikosti trhu, životního cyklu odvětví, distribučních kanálů a konkurentů. Důležitou strukturální analýzu odvětví doplňuje Porterova analýza pěti konkurenčních sil, analýza vnitřních zdrojů společnosti spojená s analýzou VRIO, jakož i finanční analýza, analýza produktového portfolia a analýza rizik. SWOT analýza je syntézou jednotlivých analýz. V závěru kvalifikační práce jsou navržena doporučení pro úpravu stávající strategie.
Klíčová slova: Strategická analýza; Porterův model pěti sil; SWOT analýza; vinařský podnik; SLEPTE
Název práce: Strategic analysis of CHÂTEAU VALTICE - Vinné sklepy Valtice, a.s
Autor(ka) práce: Horňák, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Štamfestová, Petra
Oponenti práce: Ryška, Tomáš
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to propose a change in the current strategy of CHÂTEAU VALTICE - Vinné sklepy Valtice, a.s. On the basis of the strategic analysis of the company to formulate and propose strategic recommendations in order to improve management and maintain a competitive advantage. The strategic analysis itself consists of several sub-analyses, the subject of some analyses is the macro, others the micro environment of the enterprise. The SLEPTE analysis consists of identifying different types of factors, namely social, legislative, economic, political, technological and environmental factors. Further, an analysis is made of the industry itself in which the company operates, in terms of market size, industry life cycle, distribution channels, competitors. An important structural analysis of the industry is complemented by Porter's five competitive forces analysis, an analysis of the company's internal resources coupled with a VRIO analysis, as well as a financial analysis, a product portfolio analysis and a risk analysis. The SWOT analysis is a synthesis of the individual analyses. In the conclusion of the qualification thesis, recommendations for modification of the current strategy are proposed.
Klíčová slova: wine company ; SLEPTE; Porter's five forces model; SWOT analysis; Strategic analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 10. 2021
Datum podání práce: 11. 5. 2022
Datum obhajoby: 10. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78191/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: