Rozvoj reklamního průmyslu v Československu v letech 1926-1936 na příkladu Měšťanského pivovaru Plzeň

Název práce: Rozvoj reklamního průmyslu v Československu v letech 1926-1936 na příkladu Měšťanského pivovaru Plzeň
Autor(ka) práce: Hanzelka, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dufek, Pavel
Oponenti práce: Jakubec, Ivan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce „Rozvoj reklamního průmyslu v Československu v letech 1926–1936 na příkladu Měšťanského pivovaru Plzeň“ se zabývá reklamními aktivitami Měšťanského pivovaru Plzeň a jejich souvislostí s celkovou produkcí. Cílem práce je verifikovat hypotézu, že výše reklamních výdajů ve sledovaném období se projevila ve výši celkového výstavu Měšťanského pivovaru Plzeň. V teoretické části práce je nejprve popsána definice pojmu „reklama“, a to především v jeho dobovém, ale i současném pojetí. Druhá kapitola práce se věnuje popisu vývoje reklamního průmyslu na československém území mezi lety 1926–1936, konkrétně podmínkám pro jeho rozvoj z hlediska technologií, důležitým událostem, které rozvoj reklamního průmyslu ovlivnily, a popisu vzniku spolku Reklub, včetně jeho aktivit. Třetí kapitola práce se zabývá popisem vývoje pivovarnického odvětví jako celku, a důležitými historickými událostmi vývoje Měšťanského pivovaru Plzeň, opět se zaměřením na sledované období. Analytická část práce se věnuje analýze výdajů na reklamní aktivity, a příjmům z nich, dále konkrétním reklamním kampaním, a v závěru kapitoly jsou doplněna data o výši celkového výstavu pivovaru a cenách piva. Z analýzy vyplývá, že v období hospodářské prosperity pivovaru se výše reklamních výdajů projevovala na výstavu piva Měšťanského pivovaru Plzeň pozitivně, nicméně v období hospodářské krize, a v pokrizových letech, se výše reklamních výdajů na výstavu piva prokazatelně neprojevovala.
Klíčová slova: reklamní průmysl; Reklub; pivovarnictví; Měšťanský pivovar Plzeň; Československo; 1926–1936; reklama
Název práce: Development of the advertising industry in Czechoslovakia in the years 1926–1936 on the example of the Burgher Brewery Pilsen
Autor(ka) práce: Hanzelka, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dufek, Pavel
Oponenti práce: Jakubec, Ivan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis "Development of the advertising industry in Czechoslovakia in the years 1926–1936 on the example of the Burgher Brewery Pilsen" deals with the advertising activities of the Burgher Brewery Pilsen and their connection with the overall production. The aim of this work is to verify the hypothesis that the amount of advertising expenses in the observed period was reflected in the total production of the Pilsen Brewery. The theoretical part of the thesis first describes the definition of the term "advertisement", especially in its period, but also contemporary concept. The second chapter describes the development of the advertising industry in Czechoslovakia between 1926–1936, specifically the conditions for its development in terms of technology, important events that affected the development of the advertising industry, and a description of the Reklub association, including its activities. The third chapter deals with the description of the development of the brewing industry as a whole, and important historical events of the development of the Burgher Brewery Pilsen, again focusing on the period under review. The analytical part of the work is devoted to the analysis of expenditures on advertising activities, and income from them, as well as specific advertising campaigns, and at the end of the chapter are added data on the total brewery exhibition and beer prices. The analysis shows that in the period of economic prosperity, advertising expenditures had a positive effect on the beer exhibition of Burgher Brewery Pilsen, however, during the economic crisis and in the post-crisis years, advertising expenditures did not have a demonstrable effect on the beer production.
Klíčová slova: advertising industry; Reklub; brewing; Burgher Brewery Pilsen; Czechoslovakia; 1926–1936; advertisement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářské a politické dějiny 20. století
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářských dějin

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 3. 2022
Datum podání práce: 13. 5. 2022
Datum obhajoby: 21. 6. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/80100/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: