Spotřebitelský pohled na privátní značky v retailu

Název práce: Spotřebitelský pohled na privátní značky v retailu
Autor(ka) práce: Kmochová, Simona
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mokrejšová, Veronika
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským pohledem na privátní značky v retailu. Cílem práce je identifikace vybraných atributů image privátních značek jogurtů, vymezení vlivu zmíněných atributů na důvěru (spojenou s vnímaným rizikem) a na nákupní chování pro zvolený segment spotřebitelů na českém trhu, a následné zpracování návrhů ke zlepšení image pro vlastníky privátních značek jogurtů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, která představuje nezbytnou bázi pro následující, praktickou část, je tvořena literární rešerší mezinárodních autorů. Zaměřuje se na vymezení pojmů jako jsou image značky, asociace spojené se značkou či osobnost značky. Rovněž definuje spotřebitelské vztahy. V teoretické části jsou vytvořeny výzkumné otázky, na jejichž zodpovězení se soustředí praktická část. Tato část je tvořena dvěma výzkumy, kvantitativním (segmentací trhu na základě dat z výzkumu MML-TGI) a kvalitativním (tvořeným skupinovou diskuzí, neboli focus group). Poslední kapitola obsahuje nezbytná doporučení vyplývající ze zmíněných výsledků obou výzkumů.
Klíčová slova: Marketingový výzkum; Segmentace trhu; MML-TGI; Privátní značky; Maloobchod; Literární rešerše; Kvalitativní výzkum; Kvantitativní výzkum; Kódování; Datová analýza; Image značky; Vnímaná kvalita; Důvěra; Nákupní chování
Název práce: Retail Private Labels from Consumers‘ Perspectives
Autor(ka) práce: Kmochová, Simona
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mokrejšová, Veronika
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The master thesis focuses on retail private labels from consumers‘ perspectives. The thesis aims to identify selected attributes connected to the image of the private labels yogurts category, define the effect of selected attributes on trust (partially linked to the perceived risk) and on the shopping behavior of the specific consumer segment in the Czech market, and subsequently to create recommendations for private labels owners in the yogurt category. The thesis is divided into two sections. The first part, which forms a necessary knowledge base for the following practical section, consists of an international literature review and addresses terms such as brand image, brand associations, or brand personality. This part also looks into consumer relations to further specified aspects. In the theoretical section, the research questions are being formed. The practical part splits into two connected research methods: quantitative research (market segmentation based on the MML-TGI research data), and qualitative research (focus group). The last chapter delivers the final recommendations to the owners of the private label yogurt category.
Klíčová slova: Marketing Research; Market Segmentation; MML-TGI; Private Labels; Store Brands; Retail; Literature Review; Qualitative Research; Quantitative Research; Coding; Data Analysis; Brand Image; Perceived Quality; Trust; Shopping Behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 12. 2020
Datum podání práce: 24. 6. 2022
Datum obhajoby: 5. 9. 2022
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/75519/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: