Webdesign e-commerce řešení společnosti GymBeam
Název práce: | Webdesign e-commerce riešenia spoločnosti GymBeam |
---|---|
Autor(ka) práce: | Rovder, Tomáš |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Vojíř, Stanislav |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | V oblasti e-commerce je vstupnou bránou k nákupu webová stránka, ktorá prezentuje produkty a služby potencionálnym a stálym zákazníkom. Konkurencia v každej oblasti e commerce postupne rastie, čo si vyžaduje nie len inováciu služieb, ale aj webového rozhrania, ktoré umne podporí potreby zákazníka a dovolí mu čo najefektívnejšie a so všetkými potrebnými informáciami dokončiť nákup. Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom webového rozhrania e-shopu GymBeam s dôrazom na user experience a vytvorením UI komponentov, ktoré sú pre používateľov intuitívne a jednoduché na používanie. Pri návrhu sú využívané princípy User Centered Design, Human Computer Interaction a Design Thinking, kde počas celého procesu sa kladie dôraz na užívateľa a jeho potreby s prihliadaním na kognitívne zaťaženie používateľov. V práci bol analyzovaný pôvodný web, z ktorého boli identifikované hlavné problémy a chyby používateľského rozhrania. V rámci práce bol navrhnutý interaktívny prototyp v nástroji Figma. Prototyp bol testovaný používateľmi, počas ktorého boli adresované funkčné problémy, ktoré budú slúžiť ako podklad pre ďalšie iterácie vývoja návrhu. Identifikované problémy spolu s prototypom boli následne prezentované spoločnosti k vyhodnoteniu kvality návrhu prototypu a definovaniu ďalších krokov potrebných k implementácii prototypu do prevádzky. |
Klíčová slova: | e-commerce; testovanie použiteľnosti; user centered design; Figma; user experience |
Název práce: | Webdesign e-commerce řešení společnosti GymBeam |
---|---|
Autor(ka) práce: | Rovder, Tomáš |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Vojíř, Stanislav |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | V e-commerce je vstupní branou k nákupu webová stránka, která potenciálním i stálým zákazníkům představuje produkty a služby. Konkurence ve všech oblastech elektronického obchodování postupně roste, což vyžaduje nejen inovaci služeb, ale také webové rozhraní, které umně podporuje potřeby zákazníka a umožňuje mu dokončit nákup co nejefektivněji a se všemi potřebnými informacemi. Tato práce se zabývá návrhem webového rozhraní e-shopu GymBeam s důrazem na uživatelský zážitek a vytvoření prvků uživatelského rozhraní, které jsou pro uživatele intuitivní a snadno použitelné. V procesu navrhování se používají principy User Centered Design, Human Computer Interaction a Design Thinking, kdy se v průběhu celého procesu klade důraz na uživatele a jeho potřeby s ohledem na kognitivní zátěž uživatelů. V této práci byla provedena analýza původních webových stránek a byly identifikovány hlavní problémy a chyby uživatelského rozhraní. V rámci práce byl ve Figmě navržen interaktivní prototyp. Prototyp byl testován uživateli, při čemž byly řešeny funkční problémy, které byly podkladem pro další iterace vývoje návrhu. Identifikované problémy spolu s prototypem byly poté předloženy společnosti, aby zhodnotila kvalitu návrhu prototypu a definovala další kroky potřebné k zavedení prototypu do výroby. |
Klíčová slova: | Figma; user experience; e-commerce; user centered design; testování použitelnosti |
Název práce: | GymBeam's e-commerce website design |
---|---|
Autor(ka) práce: | Rovder, Tomáš |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Vojíř, Stanislav |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | In e-commerce, the gateway to purchase is a website that presents products and services to potential and regular customers. Competition in every area of e commerce is gradually increasing, requiring not only service innovation but also a web interface that artfully supports the customer's needs and allows them to complete their purchase as efficiently as possible and with all the information they need. This thesis deals with the design of the web interface of the GymBeam e-shop with an emphasis on user experience and the creation of UI components that are intuitive and easy to use. The principles of User Centered Design, Human Computer Interaction and Design Thinking are used in the design process, where throughout the process the focus is on the user and his needs, taking into account the cognitive load of the user. In this thesis, the original website was analyzed and the main problems and errors of the user interface were identified. An interactive prototype in Figma tool was designed as part of the work. The prototype was tested by users, during which functional issues were addressed, which will later serve as a basis for further iterations of the design development. Identified issues along with the prototype were then presented to the company to evaluate the design quality of the prototype and define the next steps required to implement the prototype into production. |
Klíčová slova: | user experience; e-commerce; usability testing; Figma; user centered design |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Podniková informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačního a znalostního inženýrství |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 18. 10. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 6. 2022 |
Datum obhajoby: | 6. 9. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/73697/podrobnosti |