Právní aspekty kabotáže v nákladní silniční dopravě na vnitřním trhu Evropské unie
Název práce: | Právní aspekty kabotáže v nákladní silniční dopravě na vnitřním trhu Evropské unie |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kainz, Aleš |
Typ práce: | Disertační práce |
Vedoucí práce: | Grmelová, Nicole |
Oponenti práce: | Švarc, Zbyněk; Cempírek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Liberalizace podmínek v nákladní silniční dopravě, přepravních služeb a spravedlivé soutěže nepostupuje tak rychle a jednotně celou Evropou, jak by tento složitý mechanismus potřeboval. Jde především o větší konkurenceschopnost hospodářství Unie, která má ambice být globálním lídrem v odvětvích jako jsou zelená energie, bez uhlíková stopa, enviromentální politika, sociální smír a dalších. Tyto politiky a snahy jsou náročné na lidské a ekonomické zdroje. Tyto lidé žijí a zdroje jsou vytvářené nejen na jednotném vnitřním trhu Evropské Unie, ale v celém Evropském hospodářském prostoru. Živnou půdou některých euroskeptiků je přílišná byrokracie v rámci struktur a jednotlivých politik EU, odlišnost národních zájmů a sociálně-kulturní rozdíly. Kabotážní doprava naráží na právě takovou byrokracii, sociální rozdíly v jednotlivých státech EU, a především národní zájmy jednotlivých států. Dopravní loby v oblasti nákladních vozidel je silná. Je to především z důvodu celoevropské ekonomické závislosti na přepravě materiálu, zboží a služeb nákladní silniční dopravou. Více jak tři čtvrtiny všech přeprav jede po silnici a neexistuje odborný názor, že je to možné do poloviny 21 století změnit. Pracujme tvrdě na změně k ekologičtějším systémům dopravy, pokud chceme udržet planetu pro naše děti, alespoň v takové podobě, jak ji známe v současnosti. Kabotáž je z tohoto pohledu malým kolečkem v soukolí evropského hospodářství, ale o to je složitějším problémem na vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými státy Evropy. Tato práce ukazuje, že problém má řešení. Ukažme, že nám o budoucnost, celistvost a jednotnost Evropy opravdu jde. |
Klíčová slova: | nákladní silniční doprava; kabotáž; vnitřní trh; dopravní legislativa |
Název práce: | Legal aspects of cabotage operations in road freight transport in the EU internal market |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kainz, Aleš |
Typ práce: | Dissertation thesis |
Vedoucí práce: | Grmelová, Nicole |
Oponenti práce: | Švarc, Zbyněk; Cempírek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The liberalisation of conditions in road freight transport, transport services, and fair competition is not progressing as quickly and uniformly throughout Europe as this complex mechanism would need. It is about making the Union's economy more competitive, which has the ambition to be a global leader in sectors such as green energy, carbon-free, environmental policy, social peace, and others. These policies and efforts are resource intensive. These people live, and resources are created not only in the European Union's single internal market but throughout the European Economic Area. The breeding ground for some Eurosceptics is excessive bureaucracy within the structures and individual policies of the EU, diversity of national interests and socio-cultural differences. Cabotage transport faces just such bureaucracy, social disparities in respective EU countries and national interests. The truck traffic lobby is strong. This is due to Europe-wide economic dependence on transporting materials, goods, and services by road freight. More than three-quarters of all traffic is by road, and there is no expert opinion that this can be changed by the middle of the 21st century. Let us work hard to change towards greener transport systems if we want to keep the planet for our children, at least as we know it today. From this point of view, cabotage is a small cog in the gears of the European economy, but this is an even more complex problem for cooperation between the individual states of Europe. This work shows that there is a solution to the problem. Let us show that we care about Europe's future, integrity, and unity. |
Klíčová slova: | internal market; transport legislation; road freight transport; cabotage |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Obchodní a mezinárodní hospodářské právo |
---|---|
Typ studijního programu: | Doktorský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ph.D. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra podnikového a evropského práva |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 22. 3. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 6. 10. 2022 |
Datum obhajoby: | 8. 12. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/65550/podrobnosti |