Analýza neúspěšných influencer marketing kampaní

Název práce: Analýza neúspěšných influencer marketing kampaní
Autor(ka) práce: Begič, Ismar
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Kotáb, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá a hledá společné body pro neúspěšné influencer marketing kampaně. Influencer marketing je oborem, který neustále nabírá na popularitě. Mnoho firem jej využívá nebo do svých aktivit plánuje zařadit a jejich cílem, ať už z krátkodobého či dlouhodobého hlediska, je prakticky vždy zisk. Je tedy pro firmy nesmírně důležité se vyvarovat chyb, které je mohou stát velké množství peněz. Cílem této práce je vymezit společné body pro neúspěšné influencer marketing kampaně od respondentů, kterými jsou firmy, jež mají prokazatelnou zkušenost s influencer marketingem. Teoretická část vymezuje odborné pojmy z domácí i zahraniční literatury a také vychází z nejnovějších studií, které přinášejí do této práce zajímavá a aktuální zjištění. Největší pozornost v teoretické části je věnována samotnému influencer marketingu, jeho vývoji a influencerům, ale nejsou opomenuty ani sociální sítě. Pro naplnění stanoveného cíle bylo využito kvalitativního výzkumu ve formě individuálních hloubkových rozhovorů. Na základě proběhnuvších rozhovorů bylo vymezeno 5 hlavních bodů, které jsou společné pro neúspěšné kampaně v rámci influencer marketingu a jimi jsou špatné zacílení publika, nedostatečná kvalita obsahu, nekvalitní výběr influencera, načasovaní kampaně a špatná komunikace
Klíčová slova: Influencer; Influencer marketing ; Tik-Tok; sociální sítě; marketingová kampaň; Instagram; kvalitativní výzkum
Název práce: Analysis of an unsuccessful influencer’s marketing campaigns
Autor(ka) práce: Begič, Ismar
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Kotáb, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This dissertation examined and looked for trends on failed influencer’s marketing campaigns. Influencer marketing is a field that is continuously gaining popularity where many companies are incorporating marketing tactics into their goals to help long term growth and profit. Therefore, it is extremely important for companies to avoid making mistakes that can cost them a great deal of money. The aim of this paper is to identify common points for failed influencer marketing campaigns from respondents, which are companies that have proven experience with influencer marketing. The theoretical part defines the technical concepts from domestic and international literature and also draws on recent studies that bring interesting and timely findings to this thesis. Most attention in the theoretical section is paid to the influencer marketing itself, its development and influencers, but social networks are not neglected. Qualitative research in the form of individual in-depth interviews was used to fulfil the stated aim. Based on the interviews conducted, the five main conclusions that contributed to an unsuccessful influencer marketing campaign was poor: audience targeting, content quality, influencer selection, campaign timing, and communication.
Klíčová slova: Influencer; social networks; marketing campaign; Instagram; qualitative research; Influencer marketing; Tik-Tok

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 6. 2022
Datum podání práce: 12. 12. 2022
Datum obhajoby: 27. 1. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/80984/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: