Preference klientů při nákupu nových vozů ve vybraných zemích EU: Německo, Česká republika, Polsko

Název práce: Customer preferences on the car market in the Central Europe
Autor(ka) práce: Busheev, Artemii
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis investigates the factors that affect the purchasing decision of consumers in Germany, Poland and Czech Republic. The thesis is done with the use of a questionnaire where the answers are analysed using exploratory factor analysis. The study reveals 6 latent factors for the German sample, and 5 latent factors for the Polish and Czech samples. The thesis shows that German consumers conceive the safety of the vehicle as the most important factor, however, Polish and Czech consumers have shown that they perceive the quality of the car compared to its price as the most important factor. The outcome of the analysis concludes the recommendations for the car makers on how the marketing strategy can be improved with these findings.
Klíčová slova: Automotive ; Industry; Analysis; Cars; Consumer
Název práce: Preference klientů při nákupu nových vozů ve vybraných zemích EU: Německo, Česká republika, Polsko
Autor(ka) práce: Busheev, Artemii
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato práce zkoumá faktory, které ovlivňují nákup vozů spotřebiteli v Německu, Polsku a České republice. Práce analyzuje odpovědi 633 lidi na 24 otázek, které byly použity v rámci explorativní faktorové analýzy. Studie odhaluje 6 možných faktorů pro lidi z Německa a 5 možných faktorů pro lidi z Polska a České republiky. Z této téze vyplývá, že němečtí spotřebitelé vnímají bezpečnost vozu jako nejdůležitější faktor při rozhodování o koupi, nicméně polští a čeští spotřebitelé prokázali, že jako nejdůležitější faktor vnímají kvalitu vozu v porovnání s jeho cenou. Výsledkem práce je doporučení vyrobcem automobilu, jak k těmto závěrům lze přispusobit marketingovou strategii.
Klíčová slova: Auto; EU; Vozidlo

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 10. 2021
Datum podání práce: 12. 12. 2022
Datum obhajoby: 11. 1. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78162/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: