Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky

Název práce: Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky
Autor(ka) práce: Fedaruk, Nastassia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce shrnuje poznatky z oblasti společenské odpovědnosti firem a firemní filantropie. Cílem dané práce je analýza filantropických aktivit zvolených společností a posouzení, zda jsou využívány primárně pro posílení hodnoty značky. Teoretická část práce shrnuje poznatky o CSR a filantropii, jejich vlivům na image a hodnotu značek. Praktická část práce obsahuje přehled filantropických aktivit vybraných značek – Moneta Money Bank a Komerční banka, a výsledky primárního průzkumu, provedeného metodou dotazníkového šetření. Výsledky prokázaly větší vliv CSR a filantropických aktivit značek na klienty než na neklienty, na ženy než na muži, na mládež. Porovnání výsledků primárního průzkumu se sekundárním výzkumem MML-TGI ČR 2020 prokázalo určité shody. Pro značky je doporučeno zacílit komunikaci svých CSR a filantropických aktivit na vybrané skupiny obyvatel, zejména kvůli jejich možnému vlivu na pozitivní nákupní rozhodnutí a vnímanou hodnotu značek.
Klíčová slova: společenská odpovědnost; strategie; filantropie; značka; hodnota značky
Název práce: Using corporate philanthropy to strengthen brand equity
Autor(ka) práce: Fedaruk, Nastassia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis summarizes findings from the field of corporate social responsibility and corporate philanthropy. The aim of the work is to analyse the philanthropic activities of the selected companies and assess whether they are used primarily to strengthen the brand value. The theoretical part of the work summarizes knowledge about CSR and philanthropy, their effects on the image and value of brands. The practical part of the thesis contains an overview of the philanthropic activities of selected brands - Moneta Money Bank and Komerční banka, and the results of the primary survey, conducted using the questionnaire survey method. The results showed a greater influence of CSR and philanthropic activities of brands on clients than on non-clients, on women than on men, and on youth. A comparison of the results of the primary survey with the secondary survey of MML-TGI ČR 2020 showed certain similarities. It is recommended for brands to target the communication of their CSR and philanthropic activities to selected population groups, especially due to their possible influence on positive purchase decisions and perceived brand value.
Klíčová slova: philanthropy; CSR; social responsibility; strategy; brand; brand equity

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 5. 2022
Datum podání práce: 14. 12. 2022
Datum obhajoby: 27. 1. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81167/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: