Segmentace českého zákazníka značky BMW a její využití pro optimální cílenou komunikaci

Název práce: Segmentace českého zákazníka značky BMW a její využití pro optimální cílenou komunikaci
Autor(ka) práce: Šolc, Miloš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Andera, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce na téma „Segmentace českého zákazníka značky BMW a její využití pro optimální cílenou komunikaci“ se zabývá problematikou tržní segmentace v rámci produktového portfolia a tržního obsazení značky BMW (prémiové vozy) v České republice. V první části práce se zkoumá teoretické ukotvení problematiky a shromažďují se pro její účely nejužitečnější formy a aspekty segmentace jako takové. Následně se práce věnuje navržení praktického provedení předmětné segmentace vč. konceptu cílené komunikace. V poslední části se tento praktický návrh implementuje užitím přístupu „common-sense“ segmentace dle vlastnictví produktu, jejímž cílem je obohacení takto vymezených segmentů. Práce vrcholí rozvojem skupiny vybraných segmentů prokazujících mimořádný potenciál v rámci portfolia značky a tržního obsazení. V rámci závěru analýzy se stanovují klíčové body pro komunikaci směrem k vybraným segmentům, přičemž se uvádí praktický přínos práce ve formě dynamického segmentačního „dashboardu“, mající záměr sloužit k průběžné evaluaci vývoje segmentů, mj. s ohledem na adaptace v cílené komunikaci.
Klíčová slova: segmentace; český zákazník; BMW; cílená komunikace; automotive
Název práce: Segmentation of the Czech Customer of BMW and Its Use for Optimal Targeted Communication
Autor(ka) práce: Šolc, Miloš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Andera, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master’s thesis on the topic entitled “Segmentation of the Czech Customer of BMW and Its Use for Optimal Targeted Communication” deals with the issue of market segmentation within the product portfolio and market share of the BMW brand (premium cars) in the Czech Republic. The first part of the work comprises a study in the theoretical background of the issue and presents a collection of the most useful forms and aspects of segmentation as relating to the topic. Subsequently, the work focuses on a practical adaptation of the segmentation in question, including the concept of targeted communication. In the final part of the work, the practical adaption is implemented, employing the concept of “common-sense” segmentation based on product ownership, with the presiding goal being to enrich segments defined in this way. The work culminates in the development of a group of selected segments evidencing significant potential within the brand portfolio and market share. To conclude the analysis, key points for communication towards the selected segments are established, and a dynamic segmentation “dashboard” is presented as representing perhaps the greatest practical contribution of the work.
Klíčová slova: segmentation; automotive; targeted communication; BMW; Czech customer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 2. 2022
Datum podání práce: 14. 12. 2022
Datum obhajoby: 26. 1. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79928/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: