Vnímání monetizace mobilních her českými hráči
Název práce: | Vnímání monetizace mobilních her českými hráči |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bednář, Ondřej |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Kubaš, Mario |
Oponenti práce: | Hanzlík, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá současnými trendy u monetizačních strategií, které jsou využívány v mobilních hrách. Hlavním cílem práce je analyzovat business modely používané v mobilních hrách a posléze zhodnotit jejich vnímání českými hráči. Teoretická část se skládá ze tří hlavních části. Nejprve jsou definovány nejdůležitější pojmy a dále prezentována klasifikace mobilních her. V poslední části jsou definovány dvě nejdůležitější součásti, které úzce souvisí s praktickou částí – přímé a nepřímé monetizační strategie. Praktická část je zpracována jako analýza kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření. Následně jsou zobrazena získaná data a jejich souvislost se stanovenými hypotézami. První dvě hypotézy se týkají přímých strategií, kde se zaměřují na dvě typicky odlišné skupiny hráčů her. Na základě získaných výsledků byl upraven analyzovaný základní vzorek u poslední hypotézy. Z výsledných dat byla zjištěna spotřebitelská chování a hodnocení přímých a nepřímých monetizačních strategií českými hráči. |
Klíčová slova: | Mobilní hry; IAP; monetizační strategie; monetizace; IAA; Free-to-play |
Název práce: | Perception of monetization of mobile games by Czech players |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bednář, Ondřej |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Kubaš, Mario |
Oponenti práce: | Hanzlík, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The diploma thesis deals with current trends in monetization strategies that are used in mobile games. The main goal is to analyze the business models used in mobile games and then evaluate their perception by Czech players. The theoretical part consists of three main parts. First, the most important terms are defined, and then the classification of mobile games is presented. In the last part, the two most important components are defined, which are closely related to the practical part: direct and indirect monetization strategies. The practical portion is carried out as a quantitative research study in the form of a questionnaire survey. Subsequently, the obtained data and their connection with the established hypotheses are displayed. The first two hypotheses concern direct strategies, in which they target two typically different groups of mobile game players. On the basis of the obtained results, the analyzed base sample was adjusted for the last hypothesis. From the resulting data, consumer behavior and the evaluation of direct and indirect monetization strategies by Czech players were determined. |
Klíčová slova: | Mobile games; Free-to-play; IAA; IAP; monetization strategy; monetization |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 12. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 14. 12. 2022 |
Datum obhajoby: | 31. 1. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/75529/podrobnosti |