Management kvality v destinaci cestovního ruchu

Název práce: Management kvality v destinaci cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Pravencová, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Štumpf, Petr
Oponenti práce: Janeček, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je zhodnocení nabídky konkrétní destinace v oblasti cestovního ruchu z hlediska faktorů kvality, vymezení těchto faktorů a porovnání s výkonnostní složkou destinace, která bude zkoumána prostřednictvím spokojenosti návštěvníků. Na základě výsledků pak vytvořit návrh opatření ke zvýšení kvality zvolené destinace. Hlavní metoda, která byla použita v této práci, byla Importance-Performance analýza. Pro hodnocení faktorů výkonnosti destinace byla sbírána primární data o spokojenosti návštěvníků během letní sezony 2021 v destinaci Česká Kanada. Pro hodnocení důležitosti jednotlivých faktorů kvality destinace byl využit expertní panel. Na základě literární rešerše byly stanoveny hypotézy, které byly vyhodnoceny pomocí Kruskal-Wallisova testu. Na základě výsledků analýz jsou navrženy přístupy ke konkrétním kvadrantům Importance-Performance analýzy, případně navrhnuta řešení pro zlepšení konkrétního faktoru kvality. Tyto návrhy by mohly vést nejen ke zlepšení konkrétních faktorů, ale také ke zvýšení kvality destinace a její konkurenceschopnosti.
Klíčová slova: Management kvality; Kvalita ; cestovní ruch; Česká Kanada
Název práce: Quality Management of tourism destination
Autor(ka) práce: Pravencová, Eliška
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Štumpf, Petr
Oponenti práce: Janeček, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal is evaluating of concrete destination´s supply in the point of view of quality factors, determination of these factors and comparing with performance part of destination, which will be evaluated by visitor´s satisfaction. According to results coming with an idea leading to quality increase of concrete destiantion. The main method used in diploma thesis is Importance-Performance analysis (IPA). After evaluating of performance factors primar data about visitor´s satisfaction were collected during summer season 2021 in Ceska Kanada destination. Expert panel was used for importance factors evaluating. Based on literary approach hypothesis were suggested and resolved by Kruskal-Wallis test. Than ideas with success to IPA quadrants were said and potentional solutions to improve concrete factors in 4th qadrant were suggested. These suggestions could lead to improve of concrete quality factors and lead to destination quality improve and increasing of destination competitiveness.
Klíčová slova: Quality Management; Quality; Tourism; Ceska Kanada

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2021
Datum podání práce: 15. 12. 2022
Datum obhajoby: 27. 1. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77984/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: