Master data management – Unifikácia klientskych dát v bankovej organizácii

Název práce: Master data management – Unifikácia klientskych dát v bankovej organizácii
Autor(ka) práce: Nevický, Martin
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Hejduk, Jakub
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom práce je zanalyzovať realizáciu master data managementu (MDM) v organizácii zaoberajúcej sa bankovníctvom na konkrétnom projekte, predstaviť dôvody, ktoré viedli k jeho realizácii, zmapovať priebeh jeho realizácie a pomocou relevantných merateľných ukazovateľov určiť, či boli jeho ciele dosiahnuté. V práci sú ďalej zachytené základné pojmy a dimenzie MDM, všeobecné princípy a postupy pri unifikácii klientskych dát a je popísané reálne prostredie dátového skladu danej spoločnosti. Pri spracovaní práce boli informácie z verejne dostupných elektronických informačných zdrojov doplnené osobnou skúsenosťou autora práce na realizácii projektu. Hlavným prínosom je predstavenie a vyhodnotenie realizácie projektu z oblasti MDM v ucelenej podobe. Práca je rozdelená na dva logické celky – teoretická a praktická časť. Prvá časť je zameraná na vymedzenie a definovanie pojmu master dát, master data management, jeho dimenzií, informovanie o jeho prínosoch a rôznych spôsoboch implementácie. Ďalej je v tejto časti formálne definovaný rozsah a obsah pojmu unifikácie dát, unifikačných pravidiel a vysvetlenie unifikačného procesu. Druhá časť sa sústredí na fungovanie unifikácie klientskych dát v prostredí dátového skladu spoločnosti, predstavenie projektu stotožňovania osôb cez Správu základních registrů, analýzu priebehu tohto projektu a vyhodnotenie jeho úspešnosti.
Klíčová slova: Správa základních registrů (SZR); master dáta; unifikácia klientskych dát; master data management (MDM); data warehouse (DWH)
Název práce: Master data management – Unifikácia klientskych dát v bankovej organizácii
Autor(ka) práce: Nevický, Martin
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Hejduk, Jakub
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem práce je zanalyzovat realizaci master data managementu (MDM) v organizaci zabývající se bankovnictvím na konkrétním projektu, představit důvody, které vedly k jeho realizaci, zmapovat průběh jeho realizace a pomocí relevantních měřitelných ukazatelů určit, zda bylo jeho cílů dosaženo. V práci jsou dále zachyceny základní pojmy a dimenze MDM, obecné principy a postupy při unifikaci klientských dat a je popsáno reálné prostředí datového skladu dané společnosti. Při zpracování práce byly informace z veřejně dostupných elektronických informačních zdrojů doplněny osobní zkušeností autora práce na realizaci projektu. Hlavním přínosem je představení a vyhodnocení realizace projektu z oblasti MDM v ucelené podobě. Práce je rozdělena na dva logické celky - teoretická a praktická část. První část je zaměřena na vymezení a definování pojmu master dat, master data management, jeho dimenzí, informování o jeho přínosech a různých způsobech implementace. Dále je v této části formálně definován rozsah a obsah pojmu unifikace dat, unifikačních pravidel a vysvětlení unifikačního procesu. Druhá část se soustředí na fungování unifikace klientských dat v prostředí datového skladu společnosti, představení projektu ztotožňování osob přes Správu základních registrů, analýzu průběhu tohoto projektu a vyhodnocení jeho úspěšnosti.
Klíčová slova: master data management (MDM); data warehouse (DWH); Správa základních registrů (SZR); master data; unifikace klientských dat
Název práce: Master data management - Client's data unification in a banking organization
Autor(ka) práce: Nevický, Martin
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Hejduk, Jakub
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The main goal of the thesis is to analyze the utilization of Master Data Management at a banking organization using specific project, presenting the reasons that led to its application, mapping whole implementation process and using relevant measurable indicators determining, whether its objectives have been achieved. Moreover, the thesis captures basic concepts and dimensions of Master Data Management, general principles and procedures of client data unification and describes the real environment of the data warehouse at the specific company. At this thesis, information from publicly available electronic information sources was enhanced by personal experience of the author on the project realization. The main contribution is the presentation and evaluation of the project implementation in the field of Master Data Management in a comprehensive form. The thesis is divided into two logical units - theoretical and practical part. First part is mainly focused on defining the concept of Master Data, Master Data Management, its dimensions, benefits and different range of its implementation. Further, this part formally defines the scope and content of the data unification, unification rules and it is explaining the unification process itself. Second part focuses on the client data unification in the company's data warehouse, furthermore there is also an introduction of the project SZR, analysis of the project implementation and evaluation of its success.
Klíčová slova: master data management (MDM); data warehouse (DWH); Správa základních registrů (SZR); master data; client’s data unification

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 10. 2022
Datum podání práce: 23. 4. 2023
Datum obhajoby: 19. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82467/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: