Veganství v současné české populaci

Název práce: Veganství v současné české populaci
Autor(ka) práce: Krajícová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Syrovátka, Oldřich
Oponenti práce: Kratochvíl, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaměřuje na fenomén veganství v současné populaci v České republice. V teoretické části je představeno veganství, a to z pohledu jeho historie nebo z důvodů, které lidi k veganství vedou. Následně je pozornost zaměřena na veganské výrobky, a to včetně veganského označení těchto výrobků. Pro lepší pochopení jsou představeny i základní marketingové pojmy, které s veganskými výrobky úzce souvisí, jako je například spotřebitelské chování zákazníka, green marketing nebo greenwashing. V druhé polovině práce je provedeno dotazníkové šetření. Následně jsou na základě získaných dat statisticky vyhodnoceny předem stanovené hypotézy. Získaná data jsou dále vyhodnocena a diskutována v kontextu provedené rešerše v teoretické části.
Klíčová slova: Veganské produkty; Veganství; Veganské označení; Marketing; Životní prostředí
Název práce: Veganism in the Czech population
Autor(ka) práce: Krajícová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Syrovátka, Oldřich
Oponenti práce: Kratochvíl, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on the phenomenon of veganism in the current population in the Czech Republic. In the theoretical part, veganism is presented, from the point of view of its history or the reasons that lead people to veganism. Then attention is focused on vegan products, including the vegan labeling of these products. For a better understanding, basic marketing terms that are closely related to vegan products are also introduced, such as customer consumer behavior, green marketing or greenwashing. In the second half of the work, a questionnaire survey is carried out. Subsequently, on the basis of the obtained data, predetermined hypotheses are statistically evaluated. The obtained data are evaluated and discussed in the context of the conducted research in the theoretical part.
Klíčová slova: Veganism; Environment; Vegan labeling; Vegan products; Marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2021
Datum podání práce: 23. 4. 2023
Datum obhajoby: 16. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77985/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: