Zámek Žleby jako atraktivita cestovního ruchu – zhodnocení návštěvnosti v letech 2012–2022

Název práce: Zámek Žleby jako atraktivita cestovního ruchu – zhodnocení návštěvnosti v letech 2012–2022
Autor(ka) práce: Vonková, Iveta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Základním předpokladem pro rozvoj cestovního ruchu je existence atraktivit, které lákají k návštěvě a motivují k cestování. Tato bakalářská práce se zabývá představením zámku Žleby jako významné atraktivity cestovního ruchu v České republice. Hlavním cílem je zhodnotit vývoj návštěvnosti zámku a poukázat na hlavní faktory, které návštěvnost pozitivně či negativně ovlivnily. V rámci praktické části byl proveden kvantitativní výzkum, ve kterém byla analyzována data o návštěvnosti z let 2012–2022. Hlavními faktory, které návštěvnost ovlivnily byla pandemie Covid-19 a uvedení a následné zrušení akce jarmark. Bakalářská práce se zabývá problematikou sezonnosti a definuje pojem návštěvnický management, který hraje klíčovou roli při řízení návštěvnosti na atraktivitách a podporuje optimální rozložení návštěvnosti v průběhu sezony. Bakalářská práce ukazuje, jaké kroky návštěvnického managementu se aplikují na zámku Žleby. Jedná se především o pořádání kulturních akcí, které lákají návštěvníky i mimo hlavní sezonu. V práci jsou také představeny jednotlivé prohlídkové okruhy a je zde vyhodnocena jejich návštěvnost a ekonomický výnos.
Klíčová slova: Kulturní cestovní ruch; atraktivity; návštěvnický management; zámek Žleby; analýza návštěvnosti
Název práce: Žleby Castle as a tourism attractiveness – analysis of visit rate in the years 2012-2022
Autor(ka) práce: Vonková, Iveta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The development of tourism is influenced by the existence of tourism attractiveness that lure people to visit particular place and motivate them to travel. The bachelor thesis deals with the introduction of Žleby Castle as an important tourism attractiveness in the Czech Republic. The main objective is to evaluate the development of the visit rate at the castle and to demonstrate the main factors that have positively or negatively influenced the visit rate. Quantitative research was carried out in the practical part and the visitor data from 2012-2022 was analysed. The main factors that influenced the visitor numbers were the Covid-19 pandemic and the introduction and subsequent cancellation of the fair event. The bachelor looks more closely at the issue of seasonality and defines the concept of visitor management, which plays a key role in visitor management at attractions and supports the optimal number of visitors during the season. The bachelor thesis shows which steps of visitor management are applied at Žleby Castle. These include the organisation of cultural events that attract visitors even outside the main season. The thesis also describes the guided tours and evaluates their popularity and economic return.
Klíčová slova: Cultural tourism; analysis of visit rate; tourism attractiveness; Žleby Castle; visitor management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 9. 2022
Datum podání práce: 26. 4. 2023
Datum obhajoby: 26. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81588/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: