User-generated content v marketingu destinací cestovního ruchu

Název práce: User-generated content v marketingu destinací cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Süssmilichová, Petra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním tématem této bakalářské práce je User-generated content neboli obsah generovaný uživateli, často označován pouze zkratkou UGC, který zahrnuje veškeré dobrovolně vytvořené příspěvky uživatelů. Práce se zaměřuje konkrétně na jeho roli v oblasti cestovního ruchu, kde má výrazný vliv na image destinace i chování turistů, a jehož součástí se čím dál častěji stává. Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnotit přístup vybraných destinací cestovního ruchu k UGC, zjistit jaké typy UGC destinace využívají, jakým způsobem zapojují a motivují návštěvníky ke sdílení obsahu, jak tohoto obsahu dále využívají a v jaké míře. V rámci teoretické části jsou nejprve vysvětleny pojmy spojené s cestovním ruchem a následně práce pojednává o samotném User-generated contentu, definuje ho, vysvětluje jeho podstatu a uvádí jeho typy a stručnou historii. Dále práce rozebírá koncept UGC detailněji, zaměřuje se na jeho přínosy a úskalí, možnosti, jak k němu lze přistupovat, ale také jeho využití v oblasti cestovního ruchu. Praktická část práce vyhodnocuje pomocí analýzy, deskripce a deskriptivní statistiky jednotlivé aspekty využití UGC destinacemi vybranými pro tento výzkum, jehož výsledky jsou následně rozděleny do kvalitativního a kvantitativního výstupu.
Klíčová slova: User-generated content; marketing; sociální sítě; cestovní ruch; destinace
Název práce: User-generated content in tourism destination marketing
Autor(ka) práce: Süssmilichová, Petra
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main topic of this bachelor thesis is User-generated content, often referred to simply as UGC, which includes all voluntarily created contributions by users. The thesis focuses specifically on its role in tourism, where it has a significant impact on the image of the destination and the behaviour of tourists, and of which it is increasingly becoming a part. The main aim of this thesis is to evaluate the approach of selected tourism destinations to UGC, to find out what types of UGC destinations use, how they engage and motivate visitors to share content, how they further use this content and to what extent. The theoretical part first explains the concepts related to tourism and then the thesis discusses User-generated content itself, defines it, explains its essence and gives its types and a brief history. Next, the thesis discusses the concept of UGC in more detail, focusing on its benefits and pitfalls, the ways in which it can be approached, as well as its use in tourism. The practical part of the thesis evaluates, through analysis, description and descriptive statistics, the different aspects of the use of UGC by the destinations selected for this research, the results of which are then divided into qualitative and quantitative outputs.
Klíčová slova: User-generated content; marketing; social media; destination; tourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 9. 2022
Datum podání práce: 27. 4. 2023
Datum obhajoby: 29. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81301/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: