E-commerce v segmentu B2C v České republice

Název práce: E-commerce v segmentu B2C v České republice
Autor(ka) práce: Gráf, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: De Castro, Tereza
Oponenti práce: Antal, Jarolím
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Stanoveným hlavním cílem bylo zhodnotit současnou situaci B2C e-commerce trhu v České republice. Vedlejším cílem potom bylo srovnání českého e-commerce trhu a jeho význam prostřednictvím mezinárodního srovnání s vybranými trhy států Evropské unie. V teoretické části práce byl nejprve definován elektronický obchod spolu s jeho historickým vývojem a hlavními důsledky jeho masového rozšíření v posledních letech. Rovněž zde byla nastíněna aktuální situace elektronického obchodu ve světě a nejzásadnější trendy, které udávají směr vývoje odvětví v celosvětovém měřítku. Dále se práce zabývá jednotlivými výhodami a nevýhodami e-commerce, a jaká rizika se v tomto odvětví objevují. Praktická část práce byla primárně soustředěná na zmapování B2C e-commerce trhu v České republice. K vyhodnocení stavu a potenciálu elektronického obchodu v ČR byly využity veřejně dostupná data z oficiálních zdrojů.
Klíčová slova: Elektronické obchodování; Covid-19; B2C; Online maloobchod; Česká republika
Název práce: E-commerce in the B2C segment in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Gráf, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: De Castro, Tereza
Oponenti práce: Antal, Jarolím
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective was to evaluate the current situation of the B2C e-commerce market in the Czech Republic. The secondary objective was to compare the Czech e-commerce market and its importance through international comparison with selected markets of the European Union countries. The theoretical part of the thesis first defined e-commerce together with its historical development and the main consequences of its mass expansion in recent years. It also outlined the current situation of e-commerce in the world and the most important trends that set the direction of the industry globally. Furthermore, the thesis discusses the various advantages and disadvantages of e-commerce, and what risks are involved in the industry. The practical part of the thesis was primarily focused on mapping the B2C e-commerce market in the Czech Republic. Publicly available data from official sources were used to assess the status and potential of e-commerce in the Czech Republic.
Klíčová slova: E-commerce; Covid-19; B2C; Online retail; Czech republic

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 9. 2022
Datum podání práce: 28. 4. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81928/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: