Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku ZARA

Název práce: Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku ZARA
Autor(ka) práce: Matíková, Natálie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Nguyen Sy, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této bakalářské práce je „Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku Zara“. Cílem této bakalářské práce je charakterizovat a zhodnotit dopady fast fashion, týkající se největší fast fashion společnosti Inditex SA, především tedy jejího největšího obchodního formátu, značky Zara. Španělská společnost Inditex, je největší oděvní retailová polečnost na světě. Pod společnost spadá několik značek, jedná se o značky Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho a Zara Home. Dalším cílem této bakalářské práce je zjistit, jaký mají čeští spotřebitelé vztah k fast fashion obecně a dále ke společnosti Inditex konkrétně. Bakalářská práce bude zkoumat, jak je společnost Inditex vnímána veřejností a následně navrhne marketingovou strategii (včetně komunikace), která pomůže zlepšit její image z hlediska udržitelnosti. Kromě toho bakalářská práce poskytne také obecná doporučení pro komunikaci na trhu fast fashion produktů. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické částí. Bakalářská práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola se týká pojmu fast fashion, jeho historií, sociálních, technologických i enviromentálních dopadů. Dále je v první kapitole vysvětlen rozdíl mezi fast fashion a slow fashion. Druhá kapitola řeší problematiku udržitelnosti, green marketingu a greenwashingu. Ve druhé kapitole jsou zmíněny i konkrétní greenwashingové aktivity značky Zara. Ve třetí kapitole je zkoumáno, jak je značka Zara udržitelná. Čtvrtá kapitola začíná představením společnosti Inditex, její historií a uvedením všech značek, které pod ní patří. Čtvrtá kapitola dále pokračuje představením samotné značky Zara a vymezením její konkurence. Pátá kapitola zkoumá marketingovou strategii značky Zara, přesněji její positioning na trhu, cílovou skupinu a marketingový mix. V šesté kapitole je již aplikováno vlastní terénní dotazníkové šetření. A nakonec je v sedmé kapitole shrnuto, co bylo z dotazníkového šetření zjištěno a jaká řešení může autorka této bakalářské práce doporučit na trhu fast fashion produktů.
Klíčová slova: udržitelnost ; rychlá móda; pomalá móda; Inditex; Zara; greenwashing; green marketing; životní prostředí; marketingová strategie; marketingový mix; retail
Název práce: Marketing strategy in the fast fashion market with a focus on the Zara brand
Autor(ka) práce: Matíková, Natálie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Nguyen Sy, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této bakalářské práce je „Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku Zara“. Cílem této bakalářské práce je charakterizovat a zhodnotit dopady fast fashion, týkající se největší fast fashion společnosti Inditex SA, především tedy jejího největšího obchodního formátu, značky Zara. Španělská společnost Inditex, je největší oděvní retailová polečnost na světě. Pod společnost spadá několik značek, jedná se o značky Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho a Zara Home. Dalším cílem této bakalářské práce je zjistit, jaký mají čeští spotřebitelé vztah k fast fashion obecně a dále ke společnosti Inditex konkrétně. Bakalářská práce bude zkoumat, jak je společnost Inditex vnímána veřejností a následně navrhne marketingovou strategii (včetně komunikace), která pomůže zlepšit její image z hlediska udržitelnosti. Kromě toho bakalářská práce poskytne také obecná doporučení pro komunikaci na trhu fast fashion produktů. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické částí. Bakalářská práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola se týká pojmu fast fashion, jeho historií, sociálních, technologických i enviromentálních dopadů. Dále je v první kapitole vysvětlen rozdíl mezi fast fashion a slow fashion. Druhá kapitola řeší problematiku udržitelnosti, green marketingu a greenwashingu. Ve druhé kapitole jsou zmíněny i konkrétní greenwashingové aktivity značky Zara. Ve třetí kapitole je zkoumáno, jak je značka Zara udržitelná. Čtvrtá kapitola začíná představením společnosti Inditex, její historií a uvedením všech značek, které pod ní patří. Čtvrtá kapitola dále pokračuje představením samotné značky Zara a vymezením její konkurence. Pátá kapitola zkoumá marketingovou strategii značky Zara, přesněji její positioning na trhu, cílovou skupinu a marketingový mix. V šesté kapitole je již aplikováno vlastní terénní dotazníkové šetření. A nakonec je v sedmé kapitole shrnuto, co bylo z dotazníkového šetření zjištěno a jaká řešení může autorka této bakalářské práce doporučit na trhu fast fashion produktů. The topic of this bachelor thesis is "Marketing Strategy in the fast fashion market with a focus on the Zara brand". The aim of this bachelor thesis is to characterize and evaluate the impact of fast fashion concerning the largest fast fashion company Inditex SA, especially its largest business format, the Zara brand. The Spanish company Inditex, is the largest clothing retail company in the world. The company has several brands, including Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho, and Zara Home. The next aim of this bachelor thesis is to find out how Czech consumers feel about fast fashion in general and Inditex in particular. The bachelor thesis will investigate how Inditex is perceived by the public and then propose a marketing strategy (including communication) that will help improve its image in terms of sustainability. In addition, the bachelor thesis will also provide general recommendations for communication in the fast fashion market. The bachelor thesis is divided into two parts, a theoretical part, and a practical part. The bachelor thesis is divided into 7 chapters. The first chapter covers the concept of fast fashion, its history, and social, technological, and environmental impacts. Furthermore, the first chapter explains the difference between fast fashion and slow fashion. The second chapter deals with sustainability, green marketing, and greenwashing. The second chapter also mentions specific greenwashing activities of the Zara brand. The third chapter examines how the Zara brand is sustainable. The fourth chapter introduces Inditex, and its history and lists all the brands under it. The fourth chapter then introduces the Zara brand itself and defines its competitors. Chapter five examines the marketing strategy of the Zara brand, more specifically, its market positioning, target audience, and marketing mix. In the sixth chapter, the actual field survey is already applied. Finally, chapter seven summarises what was found from the questionnaire survey and what solutions the author of this bachelor thesis can recommend in the fast fashion market.
Klíčová slova: sustainability; fast fashion; slow fashion; environment; Inditex; Zara; greenwashing; green marketing; marketing strategy; marketing mix; retail

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 6. 2022
Datum podání práce: 28. 4. 2023
Datum obhajoby: 6. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/80857/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: