Marketingový výzkum jako prostředek ke zvýšení konkurenceschopnosti hotelu

Název práce: Marketingový výzkum jako prostředek ke zvýšení konkurenceschopnosti hotelu
Autor(ka) práce: Onishchenko, Valeriia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Skrebková, Kristina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití marketingového výzkumu jako prostředku ke zvýšení konkurenceschopnosti hotelu. Teoretická část práce se věnuje popisu marketingu a marketingového výzkumu, jeho fází a metod, které jsou k jeho provedení potřebné. Dále jsou zde vysvětleny pojmy SWOT a PEST analýza a jejich využití v praxi. Praktická část práce se zabývá průzkumem současného hotelového trhu v Praze a následnou analýzou konkrétního hotelu – hotelu Florenc. Zde je provedena analýza marketingového mixu služeb, SWOT a PEST analýza a také analýza konkurence. Na základě zjištěných informací jsou navržena doporučení pro zlepšení nabízených služeb a marketingových aktivit, která by mohla hotelu pomoci zvýšit jeho konkurenceschopnost. Cílem této práce je ukázat, jakým způsobem může být marketingový výzkum účinným nástrojem pro zlepšení konkurenceschopnosti hotelu. Závěry a doporučení práce by mohly být využity managementem hotelu ke zlepšení jeho strategie a pozice na trhu.
Klíčová slova: Marketing; SWOT analýza; Marketingový výzkum; PEST analýza; hotelový trh; marketingový mix; konkurenceschopnost
Název práce: Marketing research as a means to increase the competitiveness of a hotel
Autor(ka) práce: Onishchenko, Valeriia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Skrebková, Kristina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on the use of marketing research as a means to increase the competitiveness of a hotel. The theoretical part of the thesis describes marketing and marketing research, its stages and methods necessary for its implementation. Additionally, the terms SWOT and PEST analysis and their practical application are explained. The practical part of the thesis deals with the research of the current hotel market in Prague and subsequent analysis of a specific hotel - Hotel Florenc. The analysis of the service marketing mix, SWOT and PEST analysis, and competition analysis are carried out here. Based on obtained information, proposed recommendations for improving services and activities, which can lead to an increase in overall competitiveness. The aim of this thesis is to demonstrate how marketing research can be an effective tool for improving the competitiveness of a hotel. The conclusions and recommendations of the thesis could be used by hotel management to improve its strategy and position in the market.
Klíčová slova: SWOT analysis; PEST analysis; Marketing; competitiveness; Marketing research; hotel market; marketing mix

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 9. 2021
Datum podání práce: 28. 4. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77874/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: