Používání podcastů k propagaci značek

Název práce: Using podcasts to promote brands
Autor(ka) práce: Němeček, Adam
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Čajka, Radek
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis aims to explore the effectiveness of podcasting as a marketing platform to target individuals aged 18–24 and 25–35. The research question focuses on how podcasting can be effectively utilised, and what strategies can be implemented to increase efficiency. A quantitative online questionnaire was used to collect data from 90 random respondents. Descriptive statistics were used to analyse the data and examine the frequency of podcast listening platforms, podcast selection criteria, and podcast genres. The results showed that podcasting is more likely to influence younger people, and most respondents use platforms such as Spotify, Apple Podcasts, and YouTube to listen to podcasts. The most important selection criteria were based on the topic, host, and convenience. The most popular podcast genres were comedy, self-help/productivity, and true crime. These findings can be useful for marketers and podcast creators to target their audience more effectively and tailor their content to the preferences of the target demographic.
Klíčová slova: Marketing; Specific age group; Marketing platform; Product placement; Podcast
Název práce: Používání podcastů k propagaci značek
Autor(ka) práce: Němeček, Adam
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Čajka, Radek
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato disertační práce si klade za cíl prozkoumat účinnost podcastingu jako marketingového nástroje pro cílení na osoby ve věku 18–24 let a 25–35 let. Výzkumná otázka se zaměřuje na to, jak lze podcasting účinně využít a jaké strategie lze implementovat k zvýšení efektivity. K tomuto účelu byla použita kvantitativní online dotazníková metoda k získání dat od 90 náhodných respondentů. Pro analýzu dat a zkoumání frekvence poslechu podcastových platforem, výběru podcastů a podcastových žánrů byly použity deskriptivní statistiky. Výsledky ukázaly, že podcasting má větší vliv na mladší generaci a většina respondentů poslouchá podcasty na platformách jako jsou Spotify, Apple Podcasts a YouTube. Nejdůležitějšími kritérii pro výběr podcastů byly témata, moderátor a pohodlnost. Nejpopulárnějšími podcastovými žánry byly komedie, self-help/produktivita a true crime. Tyto zjištění mohou být užitečné pro marketéry a tvůrce podcastů, kteří chtějí účinněji oslovit své publikum a přizpůsobit svůj obsah preferencím cílového demografického segmentu.
Klíčová slova: Marketing; Specifická věková skupina; Marketingová platforma; Umístění produktu; Pocast

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 9. 2021
Datum podání práce: 28. 4. 2023
Datum obhajoby: 6. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77662/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: