Generace Z a ovlivnění influencer marketingem v cestovním ruchu

Název práce: Generace Z a ovlivnění influencer marketingem v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Koníčková, Anna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Janeček, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Generace Z a ovlivnění influencer marketingem v cestovním ruchu Bakalářská práce se zabývá generací Z a jejím ovlivněním influencerů ve vztahu k cestování. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vnímání influencer marketingu podobá více mezi skupinami respondentů, které spojuje dosažený stupeň vzdělání, nebo mezi respondenty, které spojuje národnost. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část shrnuje obecné informace o influencer marketingu, jeho historii, vývoji, dopadech a správném využití v cestovním ruchu. Dále je zde popsána charakteristika generace Z, a to jak na obecné rovině, tak i ve vztahu k jejím cestovním návykům. Praktická část zahrnuje popis vybrané metodologie a vlastní výzkum probíhající formou dotazníkového šetření. Tato část rovněž obsahuje vyhodnocení kvantitativního výzkumu a srovnání všech 3 skupin respondentů (českých studentů, zahraničních studentů a českých mladých lidí, kteří nestudují). Výsledkem práce je analýza české i zahraniční generace Z a jejích cestovních návyků spojených se sociálními sítěmi.
Klíčová slova: Influencer marketing; Cestovní ruch; Generace Z; Socialní sítě; Travel Influencer
Název práce: Generation Z and its perceiving of influencer marketing in tourism
Autor(ka) práce: Koníčková, Anna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Janeček, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Bachelor's thesis examines Generation Z and their perceiving of influencer marketing in relation to tourism. The main objective of the thesis is to determine whether the perception of influencer marketing is more similar among groups of respondents who share a certain level of education or among respondents who share the same nationality. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical part summarizes general information about influencer marketing, its history, development, impacts, and the proper use in tourism. It also describes the main characteristics of Generation Z - general characteristics and behaviour in relation to their travel habits. The practical part includes a description of the selected methodology and the research conducted through a questionnaire survey. This part also includes the evaluation of the quantitative research and the comparison of all 3 groups of respondents (Czech students, foreign students, and Czech young people who are not studying). The result of the thesis is an analysis of Czech and International Generation Z members and their travel habits associated with social media.
Klíčová slova: Influencer marketing; Generation Z; Social Media; Tourism; Travel Influencers

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 6. 2021
Datum podání práce: 28. 4. 2023
Datum obhajoby: 29. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77195/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: