Zapojení celebrit jako marketingový nástroj produktů kosmetiky a parfémů

Název práce: Zapojení celebrit jako marketingový nástroj produktů kosmetiky a parfémů
Autor(ka) práce: Ruiderová, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Lang , Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá zapojením celebrit do marketingové komunikace značek, a to především u značek kosmetiky a parfémů. Cílem práce je zhodnocení dopadu známých osobností na nákupní chování českých spotřebitelů a postojů k této formě propagace. V první části je přiblížena teorie nákupního chování, referenčních skupin a celebrity marketingu, kde jsou vymezeny pojmy celebrit. Jsou popsány i kritéria vhodné volby, výhody a rizika, která mohou u tohoto marketingového nástroje nastat. Na závěr teoretické části je pozornost soustředěna právě oblasti reklam kosmetiky a parfémů. V druhé části práce jsou na základě sekundárních dat z výzkumu MML – TGI přiblíženy postoje českých spotřebitelů k zapojení celebrit v reklamě. Následně je realizován vlastní výzkum v podobě dotazníkového šetření, který již zjištěná data prohlubuje. Závěr celé práce poskytuje doporučení k využití celebrit a shrnuje zjištěné poznatky.
Klíčová slova: Nákupní chování; Referenční skupiny; Celebrity; Celebrity marketing; Kosmetika
Název práce: Celebrity involvement as a marketing tool for cosmetics products and perfumes
Autor(ka) práce: Ruiderová, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Lang , Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor‘s thesis deals with involvement of celebrities in the marketing communication of brands, especially cosmetics and perfume brands. The aim of the thesis is to evaluate the impact of celebrities on the buying behaviour of Czech customers and their attitudes towards this form of promotion. The first part of this thesis describes consumer buying behaviour, reference groups and celebrity marketing, where the concept of celebrities is defined. It further outlines the criteria for a suitable choice, benefits and risks that may occur with this marketing tool. At the end of theoretical part, attention is focused on the field of cosmetics and perfumes. In the second part of the thesis, based on MML – TGI data, the attitudes of Czech consumers towards involvement of celebrities are described. Subsequently, own research is carried out in the form of a questionnaire survey, which deepens the data that have been already found. The conclusion of the entire thesis provides recommendations for the use of celebrities and summarizes the findings.
Klíčová slova: Buying behaviour; Reference groups; Celebrities; Celebrity marketing; Cosmetics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 1. 2023
Datum podání práce: 3. 5. 2023
Datum obhajoby: 31. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83469/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: