PR strategie neziskové organizace NAUTIS zaměřena na individuální dárce

Název práce: PR strategie neziskové organizace NAUTIS zaměřena na individuální dárce
Autor(ka) práce: Neumannová, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou public relations v konkrétní nestátní neziskové organizaci. Cílem je zhodnotit současnou PR strategii nestátní neziskové organizace NAUTIS a na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu navrhnout zlepšení PR strategie zaměřené na individuální dárce, kteří by měli tvořit větší procento celkových příjmů organizace. Teoretická část se zprvu zabývá obecnou definicí vztahů s veřejností s následným zaměřením na PR neziskových organizací. Současný stav public relations nestátní neziskové organizace NAUTIS je zkoumán pomocí obsahové analýzy, pozorování, analýzy dat interních materiálů poskytnutých organizací a expertního rozhovoru s ředitelkou. V praktické části diplomové práce dochází, pomocí kvantitativního výzkumu, k sestavení profilu individuálního dárce, na kterého je vhodné novou PR strategii zacílit. Pro odhalení motivů, potřeb a názorů individuálních dárců je proveden kvalitativní výzkum metodou hloubkových rozhovorů. V návaznosti na zjištěné nedostatky současné strategie, společně s daty z výzkumů v praktické části, jsou navržena doporučení společně s návrhy na zvýšení efektivity oslovování potenciálních individuálních dárců. Po implementaci nové strategie by se měl zvýšil počet individuálních dárců a povědomí o nestátní neziskové organizace NAUTIS.
Klíčová slova: Public relations; PR strategie; vztahy s veřejností; autismus; nezisková organizace
Název práce: PR strategy of the non-governmental organization NAUTIS aimed at individual donors
Autor(ka) práce: Neumannová, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the issue of public relations in a specific non-governmental non-profit organization. The goal is to evaluate the current PR strategy of the NGO NAUTIS and on the basis of quantitative and qualitative research to propose an improvement of the PR strategy aimed at individual donors, who should make up a larger percentage of the total income of the organization. The theoretical part first deals with a general definition of public relations, followed by a focus on NGO ‘s PR. The current state of public relations of the NGO NAUTIS is examined through content analysis, observation, data analysis of internal materials provided by the organization, and an interview with the director. In the practical part of the thesis, quantitative research is used to compile a profile of an individual donor, that should be targeted by the new PR strategy. Qualitative research is carried out using in-depth interviews to uncover the motives, needs and opinions of individual donors. Following the identified shortcomings of the current strategy, together with the research data in the practical part, recommendations are proposed together with suggestions to increase the effectiveness of reaching potential individual donors. After the implementation of the new PR strategy, the number of individual donors and the awareness of NAUTIS should increase.
Klíčová slova: Public relations; non-profit oranization; autism; PR strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 11. 2022
Datum podání práce: 4. 5. 2023
Datum obhajoby: 6. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82659/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: