Historie elektronického sportu a jeho ekonomické modely
Název práce: | Historie elektronického sportu a jeho ekonomické modely |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mašika, Michal |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Bruckner, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením optimálního ekonomického modelu elektronického sportu, zkráceně esportu a seznámit čtenáře s jeho historií. Model by měl zohledňovat zejména dlouhodobou rentabilitu herního titulu, ve kterém esportovci soutěží, a podporovat růst elektronického sportu. Nejprve je definován pojem esport a popsána jeho historie od úplných začátků až po současnost. Dále jsou představeny hlavní subjekty esportu i s nejdůležitějšími zástupci. Práce se poté zaměřuje na způsoby monetizace herních titulů. Následně jsou představeny nejdůležitější esportové herní tituly, je popsána jejich historie, vysvětlena řešení, jak ekonomický model zlepšit. Rovněž je popsán optimální ekonomický model a jeho pilíře včetně znázornění pomocí jednoduchého schématu. Schéma ukazuje jednotlivé subjekty optimálního ekonomického modelu a jejich vazby mezi sebou. Ty, které v současnosti nefungují efektivně, jsou analyzovány a doplněny o návrhy jejich optimalizace. |
Klíčová slova: | esport; elektronický sport; ekonomický model; monetizace |
Název práce: | History of electronic sport and its economic models |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mašika, Michal |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Bruckner, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The purpose of this bachelor thesis is to create an optimal economic model of electronic sport, also known as esport, and to introduce readers to the history of esport. The model should consider long-term rentability of game title, in which e-athletes compete, and support continuous growth of esports. At first, the term „esport“ is defined and the history of esport is described since its beginnings until now. The main subjects of esport´s economic models are introduced including the most important representatives. Going on, the thesis focuses on the most important esport titles, describing their history and explaining their current economic model with propositions for upgrades. At the end, the optimal economic model is created and described with its pillars and a simple scheme. The scheme shows subjects of the optimal economic model with their relations. Unoptimal relations are analyzed with propositions for optimalisation. |
Klíčová slova: | electronic sport; monetization; esport; economic model |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 15. 4. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 6. 5. 2023 |
Datum obhajoby: | 16. 6. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/76852/podrobnosti |