Uživatelské rozhraní a heads-up displej v FPS hrách
Název práce: | Uživatelské rozhraní a heads-up displej v FPS hrách |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hurtlová, Klára |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Bubeníček, Jan |
Oponenti práce: | Dušek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce zkoumá design uživatelských rozhraní ve střílecích hrách z pohledu první osoby. Hlavním cílem této práce je otestování návrhu designu heads-up displeje ve first-person shooter hrách, který je vytvořený na základě rešerše již existujících her. Součástí práce je i tvorba hratelného prototypu, kde je návrh aplikován. Záměrem teoretické části je uvedení problematiky herního designu a co do něj spadá. Dále jsou analyzovány prvky uživatelského rozhraní používaných v heads-up displeji. Pro výzkum jsou rozebrány tři konkrétní hry, které jsou s rozhraními dalších her z tohoto žánru porovnány. V praktické části následuje tvorba prototypu hry. Návrh uživatelského rozhraní heads-up displeje stojí na rešerši odborné literatury, rozboru vybraných her a vytvořeného wireframu umístění prvků. V závěru práce se hratelný prototyp testuje na hráčích z cílové skupiny za použití softwaru sledování očí a rozhovoru. Výsledkem je zjištění optimálního heads-up displeje ve first-person shooter hrách. |
Klíčová slova: | first person shooter; heads up displej; herní design; uživatelské rozhraní; unreal engine |
Název práce: | User interface and heads-up displej in FPS games |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hurtlová, Klára |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Bubeníček, Jan |
Oponenti práce: | Dušek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor’s thesis explores user interface design in first-person shooter games. The main goal of this thesis is to test the design of the heads-up display in this genre, which is based on research of existing games. The development of playable prototype where the design is applied is included in this thesis as well. The theoretical part aims to introduce the issue of game design and what it entails. Furthermore, the elements of user interface in heads-up display are analyzed. Three specific games are studied and compared with the interfaces of other games in the same genre. The practical part consist of the development of a game prototype. The design of the heads-up display is based on research form – literature, analysis of selected games and wireframing of element placement. In the end, the playable prototype is tested on players from the target group using eye-tracking software and interviews. The result is the determination of the optimal heads-up display in first person shooter games. |
Klíčová slova: | first person shooter; heads up display; game design; user interface; unreal engine |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 29. 10. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 8. 5. 2023 |
Datum obhajoby: | 14. 6. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/78571/podrobnosti |