Strach ze školy v ekonomickém vzdělávání
Název práce: | Strach ze školy v ekonomickém vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bruknerová, Anežka |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Vacínová, Tereza |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá tématem strachu u žáků středních škol ekonomického zaměření. Teoretická část definuje pojmy strach a úzkost, jejich podoby, příčiny a důsledky. Dále se zabývá strachem u žáka způsobeného ze strany rodičů, učitelů a spolužáků. Následně pak rozebírá období adolescence a popisuje jednotlivé změny v životě jedinců, které jsou s tímto věkem spojené. Praktická část je zaměřená na komparaci žáků obchodní akademie v Praze a Opavě. Zjišťuje míru školní zátěže a dopady stresu na žáky. Závěr práce je zaměřen na doporučení pro učitele obchodních akademiích, jak s žáky trpícími strachem ze školy pracovat. Doporučení je zpracováno na základě výsledků dotazníkového šetření a odpovědí jednotlivých žáků. |
Klíčová slova: | vzdělávání; žák; střední škola; strach; školní zátěž; učitel; úzkost |
Název práce: | Fear in secondary school students with an economic orientation |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bruknerová, Anežka |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Vacínová, Tereza |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The bachelor's thesis deals with the topic of fear in secondary school students with an economic orientation. The theoretical part defines the concepts of fear and anxiety, their forms, causes and consequences. It also deals with fear in student caused by their parents, teachers and classmates. Subsequently, it analyses the period of adolescence and describes individual changes in the lives of individuals that are associated with this age. The practical part is focused on the comparison of students of the business academy in Prague and in Opava. It determines the level of school workload and the effects of stress on students. The conclusion of the work is focused on recommendations for business academies teachers on how to work with students suffering from fear of school. The recommendation is prepared on the basis of the results of a questionnaire survey and the answers of individual students. |
Klíčová slova: | education; student; teacher; high school; fear; school load ; anxiety |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Vzdělávání v ekonomických předmětech |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 23. 2. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 5. 2023 |
Datum obhajoby: | 6. 6. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/79854/podrobnosti |