Analýza business modelov pražských bistier

Název práce: Analýza business modelov pražských bistier
Autor(ka) práce: Jenčušová, Soňa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Bočková, Nina
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto práce bola analýza business modelov nevšedných bistier na pražskom trhu, so zámerom vytvorenia pre autorku ideálneho business modelu bistra, ktorý by mal potenciál sa na trhu udržať. Našou úlohou bolo nájsť prvky, vďaka ktorým sú bistrá úspešné a zároveň nájsť ich medzery a potreby zákazníkov ktoré nenapĺňajú. Pre získanie základných poznatkov pre vytvorenie nášho konceptu, sme v teoretickej časti popísali základný význam business modelu a jeho najpoužívanejšie nástroje. Následne boli charakterizované najnovšie koncepty bistier a aktuálne trendy na trhu. Vďaka nášmu prieskumu v tejto časti, sme zistili, že sa aktuálne zvyšuje záujem spotrebiteľov o zdravý životný štýl a tak práve koncept zdravého bistra by nám mohol zaistiť úspech na trhu. Aby sme si túto konkurenčnú výhodu overili, v praktickej časti sme realizovali výskum v podobe pološtrukturovaných rozhovorov so šiestimi vedúcimi pracovníkmi nevšedných bistier. Analýzou rozhovorov, sa nám potvrdilo, že bistrá zvyčajne nekladú dôraz na optimálne zloženie jedál a ich energetickú hodnotu, čo by mohlo byť oproti konkurencii našou výhodou. Zároveň, sme sa uistili v tom, že zákazníci na pražskom trhu sú ochotní si priplatiť za kvalitu jedál a ich surovín, na čo by sme si v našom koncepte bistra chceli dať taktiež záležať. V úplnom závere bakalárskej práce bol vo forme Lean Canvasu popísaný náš celkový business model bistra.
Klíčová slova: Zdravá výživa; Nevšedné koncepty; Business model; Bistro
Název práce: Analysis of business models of Prague's bistros
Autor(ka) práce: Jenčušová, Soňa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Bočková, Nina
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this thesis was to analyze the business models of unique bistros in the Prague market, with the intention of creating an ideal business model for the author's own bistro that would have the potential to succeed in the market. Our task was to identify elements that make bistros successful, as well as their gaps and customer needs that are not being met. To gain essential knowledge for creating our concept, we described the fundamental importance of a business model and its most commonly used tools in the theoretical part. We then characterized the latest concepts of bistros and current market trends. Through our research in this section, we found that there is currently an increasing interest among consumers in healthy lifestyles and that a healthy bistro concept could ensure our success in the market. To verify this competitive advantage, in the practical part, we carried out research in the form of semi-structured interviews with six managers of unconventional bistros. Through the analysis of the interviews, we confirmed that bistros usually do not emphasize the optimal composition of meals and their nutritional value, which could be our advantage compared to the competition. At the same time, we confirmed that customers in the Prague market are willing to pay extra for quality food and ingredients, which is also something we want to focus on in our bistro concept. In the final part of the bachelor's thesis, we described our overall business model for the bistro in the form of a Lean Canvas.
Klíčová slova: Bistro; Healthy nutrition; Business model; Unconventional concepts
Název práce: Analýza business modelov pražských bistier
Autor(ka) práce: Jenčušová, Soňa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Bočková, Nina
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této práce byla analýza business modelů nevšedních bister na pražském trhu, se záměrem vytvoření pro autorku ideálního business modelu bistra, který by měl potenciál se na trhu udržet. Naším úkolem bylo najít prvky, díky nimž jsou bistra úspěšná a zároveň najít jejich mezery a potřeby zákazníků, které nenaplňují. Pro získání základních poznatků pro vytvoření našeho konceptu jsme v teoretické části popsali základní význam business modelu a jeho nejpoužívanější nástroje. Následně byly charakterizovány nejnovější koncepty bister a aktuální trendy na trhu. Díky našemu průzkumu v této části jsme zjistili, že se aktuálně zvyšuje zájem spotřebitelů o zdravý životní styl a tak právě koncept zdravého bistra by nám mohl zajistit úspěch na trhu. Abychom si tuto konkurenční výhodu ověřili, v praktické části jsme realizovali výzkum v podobě polostrukturovaných rozhovorů se šesti vedoucími pracovníky nevšedních bistier. Analýzou rozhovorů, se nám potvrdilo, že bistra obvykle nekladou důraz na optimální složení jídel a jejich energetickou hodnotu, což by mohlo být oproti konkurenci naší výhodou. Zároveň jsme se ujistili v tom, že zákazníci na pražském trhu jsou si ochotni připlatit za kvalitu jídel a jejich surovin, na což bychom si v našem konceptu bistra chtěli dát také záležet. V úplném závěru bakalářské práce byl ve formě Lean Canvasu popsán náš celkový business model bistra.
Klíčová slova: Business model; Nevšední koncepty ; Bistro; Zdravá výživa

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 1. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 30. 5. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83366/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: