Strategická analýza společnosti Znovín Znojmo, a. s

Název práce: Strategická analýza společnosti Znovín Znojmo, a. s
Autor(ka) práce: Gaeblová, Valentina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Štamfestová, Petra
Oponenti práce: Badie, Natálie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Společnost Znovín Znojmo, a. s., vyrábí a prodává česká vína. Musí se však potýkat především s konkurencí ostatních moravských výrobců a dále levných zahraničních vín. Vedení společnosti také řeší pokles tržeb plynoucích z prodejů výrobků do gastronomického sektoru. Cílem bakalářské práce je navrhnout strategická doporučení pro Znovín Znojmo, a. s., na základě provedení strategické analýzy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny základní poznatky z oblasti strategie podniku a popsány základní nástroje strategické analýzy. V praktické části jsou tyto nástroje aplikovány na společnost Znovín Znojmo, a. s. Pro analýzu vnějšího prostředí firmy je použita PESTEL analýza, analýza odvětví, analýza konkurence a mapa konkurenčních skupin, Porterův model 5 sil. Pro analýzu vnitřního prostředí je využita identifikace zdrojů, VRIO analýza, finanční analýza a portfolio analýza (GE matice). Syntéza poznatků je provedena ve formě SWOT analýzy. Na tomto základě jsou navržena doporučení pro společnost Znovín Znojmo, a. s., v návaznosti na její problémy.
Klíčová slova: SWOT analýza; VRIO analýza; Strategická analýza; PESTEL analýza; Porterův model 5 sil
Název práce: Strategic analysis of the company Znovín Znojmo, a.s
Autor(ka) práce: Gaeblová, Valentina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Štamfestová, Petra
Oponenti práce: Badie, Natálie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The company Znovín Znojmo, a. s. produces and sells Czech wines. However, they have to deal with competition from other Moravian producers and cheap foreign wines. The company's management is also dealing with the decline in sales resulting from sales of products to the gastronomy sector. The aim of the bachelor thesis is to propose strategic recommendations for Znovín Znojmo, a. s., based on a strategic analysis. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, basic knowledge from the field of company strategy is presented and the basic tools of strategic analysis are described. In the practical part, these tools are applied to the company Znovín Znojmo, a. s. For the analysis of the external environment of the company are used PESTEL analysis, industry analysis, competition analysis and map of competitive groups and Porter's 5 forces model. For the analysis of the internal environment are used resource identification, VRIO analysis, financial analysis and portfolio analysis (GE matrix). The synthesis of knowledge is carried out in the form of a SWOT analysis. On this basis, recommendations are proposed for the company Znovín Znojmo, a. s., following their problems.
Klíčová slova: Porter's model of five forces; Strategic analysis; SWOT analysis; VRIO analysis; PESTEL analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 12. 2022
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 12. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83197/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: