Adopce brýlí pro rozšířenou realitu českými spotřebiteli

Název práce: Technology adoption by Czech consumers
Autor(ka) práce: Švábík, Prokop
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Motlová, Veronika
Oponenti práce: Gašková, Jana
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis utilizes the theories and models of existing technology adoption research based on which it proposes the ARG model, a custom model for study of adoption of the researched technology (augmented reality glasses). This model is then tested by field research using a survey and statistical analysis which evaluates the validity of proposed relationships between individual variables of the model in the context of the researched topic and target group. The performance of the ARG model is then compared to the most commonly used and relevant adoption models. Last but not least, the current state of adoption of augmented reality glasses by Czech consumers is analyzed. The paper offers several conclusions and recommendations for future research of this topic as well as application of the models presented in this paper or any similar adoption models for that matter. Due to the extreme novelty of the technology, consumers lack information about the product and despite very positive attitude towards the technology are currently hesitant to adopt it. There are noticeable differences between various demographic groups, especially Gender and Age.
Klíčová slova: augmented reality; consumer research; technology adoption
Název práce: Adopce brýlí pro rozšířenou realitu českými spotřebiteli
Autor(ka) práce: Švábík, Prokop
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Motlová, Veronika
Oponenti práce: Gašková, Jana
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Práce se zabývá adopcí brýlí pro rozšířenou realitu v České republice. Konkrétně zkoumá, jaké faktory ovlivňují adopční rozhodnutí spotřebitelů. Na základě existujících adopčních teorií a studií práce představuje ARG model vytvořený speciálně pro tuto technologii. Tento model je následně otestován a jeho kvalita je srovnána s existujícími modely. Na zákaldě tohoto modelu i posbíraných dat práce vyvozuje závěry a nabízí doporučení pro další výzkum této problematiky.
Klíčová slova: adopce technologií; rozšířená realita; výzkum spotřebitele

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 11. 2022
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 7. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83112/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: