Hodnocení efektivity co-brandingových strategií z pohledu zákazníků

Název práce: Hodnocení efektivity co-brandingových strategií z pohledu zákazníků
Autor(ka) práce: Nguyen, Thuy Duong
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Doležel, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je analyzovat faktory, které ovlivňují úspěch co-branding spoluprací mezi značkami a zkoumat, jak jsou tyto co-aliance vnímány zákazníky. Práce se zaměřuje na deskripci vybrané značky, analýzu jejích silných a slabých stránek pomocí SWOT analýzy, produktovou analýzu, důkladný rozbor hodnoty značky pomocí CBBE modelu a na jejím příkladě demonstrovány typy brand aliancí. Dotazníkové šetření bude využito k získání odpovědí na výzkumné otázky stanovené v empirické části práce. Diplomová práce kombinuje literární rešerši s praktickou analýzou. Pro analýzu budou použity metody deskripce, Likertova škála, test cenové citlivosti Van Westendorp a další. Dotazníkové šetření bude distribuováno online s cílem získat zpětnou vazbu od respondentů a zodpovědět výzkumné otázky. Výsledky ukazují, že známost a pozitivní asociace značek, společné hodnoty, vhodná kombinace produktů/služeb, důvěra zákazníků a silná marketingová komunikace jsou klíčovými faktory úspěchu co-brandingu. Správná implementace těchto faktorů v rámci strategií co-brandingu může vést k vytvoření přidané hodnoty pro zákazníky a úspěšné spolupráci mezi značkami.
Klíčová slova: Spolupráce značek; Značka; Brand positioning; Co-branding ; Aliance značek; Asociace značek; Brand management; Koncepty značek; Marketingová strategie
Název práce: Evaluation of the effectiveness of co-branding strategies from the customer's point of view
Autor(ka) práce: Nguyen, Thuy Duong
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Doležel, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis analyzes the factors that influence the success of co-branding and examines how customers perceive these co-alliances. The work focuses on the brand description, analysis of strengths and weaknesses using SWOT analysis, product analysis, thorough analysis of brand value using the CBBE model, and the types of brand alliances are demonstrated on its example. The questionnaire survey will be used to obtain answers to the research questions established in the empirical part. The diploma thesis combines literary research with practical analysis. Methods of description, the Likert scale, the Van Westendorp price sensitivity test, and others will be used for these purposes. The questionnaire survey will be distributed online to obtain feedback from respondents to answer the research questions. The results show that familiarity, positive brand association, shared values, appropriate product/service mix, customer trust, and strong marketing communication are critical success factors for co-branding. Proper implementation of these factors within co-branding strategies can create added value for customers and successful cooperation between brands.
Klíčová slova: Co-branding; Brand; Brand alliances; Brand partnerships; Brand associations; Brand positioning; Brand management; Brand concepts; Marketing strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 12. 2021
Datum podání práce: 15. 5. 2023
Datum obhajoby: 8. 6. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/80064/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: