Hudba v době COVID-19 - spotřebitelské chování uživatelů streamovacích služeb

Název práce: Music in the Time of COVID-19 - Consumer Behavior of the User of Streaming Services
Autor(ka) práce: Kšír, Otakar
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sabolovič, Mojmír
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This study investigates the impact of macroeconomic factors on consumer behavior in the music streaming industry. Research hypotheses focus on reduced mobility and sentiment in music due to Covid-19. Descriptive statistics reveal variation in streaming activity and a balance of happy and sad songs. Correlations show associations between residential and retail activity, and residential and workplace activity. A VAR model analyzes the relationships, suggesting potential saturation effects and mixed results on mobility's impact. Economic factors show a positive relationship with total streams, while Covid-19 variables exhibit positive coefficients. The sentiment in music is negatively impacted by cumulative deaths. The study highlights economic factors, mobility patterns, and government restrictions influencing streaming. Limitations include simplifications in measuring restrictions, suggesting further research on variables and time period extension.
Klíčová slova: Mobility patterns; Macroeconomical factors; Consumer behavior; Music streaming; Covid-19
Název práce: Hudba v době COVID-19 - spotřebitelské chování uživatelů streamovacích služeb
Autor(ka) práce: Kšír, Otakar
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sabolovič, Mojmír
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato studie zkoumá vliv makroekonomických faktorů na chování spotřebitelů v odvětví streamování hudby. Výzkumné hypotézy se zaměřují na sníženou mobilitu a sentiment v oblasti hudby v důsledku Covid-19. Popisné statistiky odhalují rozdíly v aktivitě streamování a rovnováhu veselých a smutných písní. Korelace ukazují asociace mezi rezidenční a maloobchodní aktivitou a rezidenční a pracovní aktivitou. Vztahy analyzuje VAR model, který naznačuje potenciální efekty nasycení a smíšené výsledky ohledně vlivu mobility. Ekonomické faktory vykazují pozitivní vztah k celkovým tokům, zatímco proměnné Covid-19 vykazují pozitivní koeficienty. Hudební senti-ment je negativně ovlivněn kumulativními úmrtími. Studie poukazuje na ekonomické faktory, vzorce mobility a vládní omezení ovlivňující streamování. Mezi omezení patří zjednodušení při měření omezení, což navrhuje další výzkum proměnných a rozšíření časového období.
Klíčová slova: Makroekonomické faktory; Chování spotřebitelů; Streamování hudby; Covid-19; Vzorce mobility

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2022
Datum podání práce: 25. 6. 2023
Datum obhajoby: 24. 8. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82313/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: