Marketingové strategie zelených značek a jejich dopady na zelený nákupní záměr: případ českého trhu

Název práce: Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market
Autor(ka) práce: Altunbulak, Ülkem
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: San José Iglesias, Rafael
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Consumer attitudes have shifted in favour of environmentally friendly and sustainable products. While sustainability and branding have been widely debated topics over the past decades, this study aims to investigate the effects of green perceived value towards green brands, the most important sustainability and fair-trade certifications, and the use of green brands’ marketing strategies in products such as cereals, cheese, chocolate, coffee, eggs, honey, milk, olive oil, tea, and wine. Also, this thesis will evaluate the effects of green brands’ marketing strategies such as eco-labelling, packaging, prices, and promotion on green purchase intention. In addition, this thesis will examine the effects of green brand trust, satisfaction, and affect on green purchase intention. Finally, this research will identify the most important factors of green purchase intention.
Klíčová slova: Green purchase intention; Green brands; Green product; Green marketing; Eco-labels
Název práce: Marketingové strategie zelených značek a jejich dopady na zelený nákupní záměr: případ českého trhu
Autor(ka) práce: Altunbulak, Ülkem
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: San José Iglesias, Rafael
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Postoje spotřebitelů se změnily ve prospěch ekologicky šetrných a udržitelných produktů. Zatímco udržitelnost a branding byly v posledních desetiletích široce diskutovanými tématy, cílem této studie je prozkoumat účinky vnímané zelené hodnoty na zelené značky, nejdůležitější certifikace udržitelnosti a fair-trade a využití marketingových strategií zelených značek v produktech. jako jsou cereálie, sýr, čokoláda, káva, vejce, med, mléko, olivový olej, čaj a víno. Tato práce také zhodnotí dopady marketingových strategií zelených značek, jako jsou ekoznačky, balení, ceny a propagace, na záměr zeleného nákupu. Kromě toho bude tato práce zkoumat vliv důvěry, spokojenosti a vlivu zelené značky na záměr zeleného nákupu. Nakonec tento výzkum identifikuje nejdůležitější faktory záměru zeleného nákupu.
Klíčová slova: ekoznačky; zelený marketing; zelený nákupní záměr; zelený produkt; zelené značky

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 9. 2022
Datum podání práce: 30. 6. 2023
Datum obhajoby: 4. 9. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/81888/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: