Vliv CSR praktik na nákupní rozhodovací proces Čechů v rámci luxusního módního průmyslu

Název práce: The Impact of CSR Practices on the Czech Buying Decision Process within the Luxury Fashion Industry
Autor(ka) práce: Miturová, Kristýna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Escobar Rios, Andrea
Oponenti práce: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The fashion industry has faced numerous CSR scandals over recent years. These scandals pointed to the inappropriate behaviour of some fashion chains and brands. This thesis focuses on the situation within the luxury fashion industry. It aims to determine the role of corporate social responsibility in the Czech buying decision process in order to draw implications for brands. Primary research was conducted through quantitative market research by distributing an online questionnaire among Czech respondents (N=253). At first, the thesis deals with corporate social responsibility and the luxury fashion industry (its attitude towards corporate social responsibility, CSR issues, examples of practices that can enhance the current situation, and the impacts of the COVID-19 pandemic). Subsequently, the thesis focuses on consumer behaviour, buying decision process and the influence of CSR on consumers. The third chapter devotes to the practical part (methodology, demographic profile of respondents and findings). Before the conclusion, the discussion is made in a separate chapter. The conclusions suggest that luxury fashion brands should not omit corporate social responsibility. The role of CSR is continuously increasing, and it is not likely that it is just a passing trend. According to the results, Czech respondents have higher CSR expectations from the luxury fashion industry. An indisputable advantage is that luxury fashion brands have favourable preconditions to be compatible with corporate social responsibility.
Klíčová slova: Luxury Fashion Brands; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Buying Decision Process; Consumer Behaviour; The Czech Republic
Název práce: Vliv CSR praktik na nákupní rozhodovací proces Čechů v rámci luxusního módního průmyslu
Autor(ka) práce: Miturová, Kristýna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Escobar Rios, Andrea
Oponenti práce: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Módní průmysl čelil v posledních letech mnoha CSR skandálům. Tyto aféry poukázaly na nevhodné chování některých módních řetězců a značek. Tato práce se zaměřuje na situaci v odvětví luxusní módy. Diplomová práce si klade za cíl zjistit roli společenské odpovědnosti firem v českém nákupním rozhodovacím procesu s cílem vyvodit implikace pro značky. Primární výzkum byl proveden prostřednictvím kvantitativního průzkumu trhu distribucí online dotazníku mezi české respondenty (N=253). Nejprve se práce zabývá společenskou odpovědností firem a luxusním módním průmyslem (postojem módních značek ke společenské odpovědnosti firem, CSR problémy, příklady CSR praktik, které pomáhají zlepšit současnou situaci, a dopady pandemie COVID-19). Následně se práce zaměřuje na spotřebitelské chování, nákupní rozhodovací proces a vliv CSR na spotřebitele. Třetí kapitola se věnuje praktické části (metodice, demografickému profilu respondentů a výsledkům). Posléze je samostatná kapitola věnována diskuzi. Závěry naznačují, že luxusní módní značky by neměly opomenout společenskou odpovědnost firem. Role CSR se neustále zvyšuje a není pravděpodobné, že by šlo jen o přechodný trend. Čeští respondenti mají podle výsledků vyšší CSR očekávání od luxusního módního průmyslu. Nespornou výhodou je, že luxusní módní značky mají předpoklady být kompatibilní se společenskou odpovědností firem.
Klíčová slova: Společenská odpovědnost firem; Udržitelnost; Nákupní rozhodovací proces; Luxusní módní značky; Spotřebitelské chování; Česká republika

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 9. 2021
Datum podání práce: 30. 6. 2023
Datum obhajoby: 6. 9. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/77681/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: