Segmentace spotřebitelů esportu v České republice
Název práce: | Segmentace spotřebitelů esportu v České republice |
---|---|
Autor(ka) práce: | Červená, Lucie |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Král, Petr |
Oponenti práce: | Dvořák, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem této diplomové práce je odkrýt segmenty spotřebitelů esportu v České republice na základě jejich herních zkušeností, sledování esportového obsahu a jejich životního stylu. Dalším cílem práce je doporučit vhodné marketingové strategie pro oslovení těchto odkrytých segmentů. Teoretická část diplomové práce je věnována rešerši literatury pro témata esport, esportové prostředí, segmentace spotřebitelů esportu a sponzoring v esportu. Segmentace českých spotřebitelů esportu byla provedena v praktické části diplomové práce na základě analýzy dat získaných primárním kvantitativním výzkumem ve formě dotazníkového šetření. Jejím výsledkem bylo odkrytí pěti segmentů spotřebitelů esportu v České republice. Hlavní přínos této práce spočívá v odkrytí segmentů českých spotřebitelů esportu a podání doporučení firmám, které uvažují o vstupu na esportový trh nebo na něm již vystupují a rády by zde své marketingové strategie zefektivnily. Podaná doporučení jim pomohou vytvořit efektivní marketingovou strategii cílenou na tyto spotřebitele odpovídající jejich specifickým charakteristikám a potřebám. Diplomová práce je zároveň možným podkladem pro jejich další budoucí segmentace. |
Klíčová slova: | sponzoring; esport; segmentace; spotřebitelé esportu |
Název práce: | Segmentation of esports consumers in the Czech Republic |
---|---|
Autor(ka) práce: | Červená, Lucie |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Král, Petr |
Oponenti práce: | Dvořák, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this thesis is to uncover esports consumer segments in the Czech Republic based on their gaming experiences, esports content viewing and their lifestyle. Another objective of the thesis is to recommend appropriate marketing strategies to reach these uncovered segments. The theoretical part of the thesis is devoted to a literature search for the topics of esports, esports environment, esports consumer segmentation and esports sponsorship. The segmentation of Czech esport consumers was carried out in the practical part of the thesis based on the analysis of data obtained through primary quantitative research in the form of a questionnaire survey. It resulted in the discovery of five segments of esports consumers in the Czech Republic. The main contribution of this thesis lies in uncovering the segments of Czech esport consumers and making recommendations to companies that are considering entering the esport market or are already present on it and would like to make their marketing strategies more effective. The recommendations will help them to create an effective marketing strategy targeted at these consumers according to their specific characteristics and needs. The thesis is also a possible basis for their future segmentation. |
Klíčová slova: | sponsorship; esports; segmentation; esports consumers |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra mezinárodního podnikání |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 16. 9. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 6. 2023 |
Datum obhajoby: | 4. 9. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/74106/podrobnosti |