Online marketing organizace Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska

Název práce: Online marketing organizace Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska
Autor(ka) práce: Kulhavý, Vilém
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Janeček, Petr
Oponenti práce: Tlučhoř, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá on-line marketingem neziskové organizace Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska. Cílem této práce je návrh on-line komunikační strategie na základě zhodnocení dosavadní marketingové komunikace neziskové organizace na internetu, a to převážně za účelem oslovení mladší generace. Právě na mladší generaci, která je zde charakterizována věkem od 18 do 35 let, se pokouší Sdružení svými kroky více zacílit, jelikož ho příliš neznají, a to se snaží organizace změnit. Tato práce tak může pomoci poskytnout určitý návod, jakými formami komunikace by se měla organizace zabývat ke vhodnému oslovení vybrané skupiny, ale případně i dalších věkových skupin, které jsou na internetu stále více aktivní. K naplnění cílů práce byla využita situační analýza, analýza webových stránek a sociálních sítí Sdružení a dále pak skupinový rozhovor spolu s dotazníkovým šetřením provedeným mezi sledovanou generací. V teoretické části je popisován marketing v prostředí neziskových organizací a následně pak jeho on-line podoba se zaměřením právě na komunikaci. Praktická část je nejprve tvořena popisem metodiky práce a představením neziskové organizace Sdružení spolu s analýzou jejího vnějšího a vnitřního prostředí. Dále navazuje analýza marketingové komunikace a převážně pak té on-line, která je zaměřena na webové stránky a sociální sítě Sdružení. Následuje kvalitativní výzkum ve formě skupinových rozhovorů a kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření, které byly provedeny mezi mladší generací. Na základě využitých analýz a výzkumů byla pro Sdružení navržena komunikační strategie v prostředí internetu, která by byla vhodná k oslovení převážně mladšího publika, ale nejen jeho.
Klíčová slova: komunikace; nezisková organizace; webové stránky; sociální sítě; on-line marketing; internet; historická sídla; mladší generace
Název práce: Online marketing of the Association of Historical Settlements in Bohemia, Moravia and Silesia
Autor(ka) práce: Kulhavý, Vilém
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Janeček, Petr
Oponenti práce: Tlučhoř, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master's thesis focuses on the online marketing of the non-profit organization the Association of Historical Settlements in Bohemia, Moravia and Silesia. The aim of this work is to propose an online communication strategy based on the evaluation of the organization's previous marketing communication on the internet, primarily to reach out to the younger generation. The Association seeks to target the younger generation, characterized here by the age group of 18 to 35, as they are not well-acquainted with them, and the organization aims to change that. This thesis may assist in providing a guide on the forms of communication the organization should engage in to effectively address the selected group, as well as potentially other age groups that are increasingly active on the internet. To achieve the objectives of the work, a situational analysis, analysis of the organization's websites and social media, along with group interviews and questionnaire survey among the targeted generation, were employed. The theoretical part describes marketing in the context of non-profit organizations, followed by its online aspects focusing on communication. The practical part begins with a description of the methodology and an introduction to the non-profit organization, including an analysis of its external and internal environment. Subsequently, an analysis of marketing communication, particularly online communication focusing on the organization's website and social media, is presented. This is followed by qualitative research in the form of group interviews and quantitative research in the form of a questionnaire survey conducted among the younger generation. Based on the analyses and research conducted, a communication strategy for the Association in the online environment was proposed, tailored to address primarily the younger audience, but not exclusively.
Klíčová slova: non-profit organization; historical settlements; younger generation; communication; social media; internet; online marketing; websites

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 11. 2023
Datum podání práce: 8. 12. 2023
Datum obhajoby: 15. 1. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83363/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: