Profil návštěvníka vybraných aquaparků v České republice

Název práce: Profil návštěvníka vybraných aquaparků v České republice
Autor(ka) práce: Čedíková, Nikola
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Nencková, Lucie
Oponenti práce: Lukášová, Renata
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce má za cíl vytvořit profil typického návštěvníka tří vybraných aquaparků, a na základě výsledků výzkumu poskytnout návrhy na zlepšení jejich marketingových strategií. K dosažení tohoto cíle bylo provedeno terénní šetření formou dotazníku přímo před vstupy do zvolených aquaparků, čímž bylo zajištěno stoprocentní pokrytí cílové skupiny. Sběr dat byl proveden s využitím metody CAPI, a distribucí QR kódů byly odpovědi získány metodou CAWI. Celkem bylo získáno 165 odpovědí od návštěvníků Aquapalace Praha, Aqualandu Moravia a Aquaparku Babylon. Tyto vodní parky byly vybrány z důvodu jejich známosti, rovnoměrného rozložení v rámci České republiky a srovnatelnosti co se týče širokého spektra služeb. Uskutečněno bylo rovněž dotazování pracovníků vybraných aquaparků s cílem doplnit informace o zařízení, jejich návštěvnících a marketingových aktivitách. Z výsledků výzkumu vyplývá, že typickým návštěvníkem tří vybraných vodních parků je osoba ve věku 27-49 let s čistým měsíčním příjmem v rozmezí 30 000-39 999 Kč. Její trvalé bydliště se většinou nachází v blízkosti aquaparku, do kterého přijíždí nejčastěji jednou ročně osobním automobilem v doprovodu svých dětí. Na základě výsledků jsou navržena doporučení pro optimalizaci marketingových strategií, například jak stimulovat pravidelné návštěvníky k návštěvě mimo sezónu či jakým způsobem přilákat osoby, které tato zařízení navštěvují velmi zřídka.
Klíčová slova: marketingová strategie; aquapark; vodní park; profil návštěvníka
Název práce: Visitor profile of selected water parks in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Čedíková, Nikola
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Nencková, Lucie
Oponenti práce: Lukášová, Renata
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to create a profile of a typical visitor of three selected water parks, and based on the results of the research to provide suggestions for improving their marketing strategies. In order to achieve this goal, a field survey in the form of a questionnaire was conducted directly in front of the entrances to the selected water parks. This approach ensured complete coverage of the target group. Data collection was done using CAPI method, and by distributing QR codes, responses were obtained using CAWI method. A total of 165 responses were obtained from visitors of Aquapalace Praha, Aqualand Moravia and Aquapark Babylon. These water parks were chosen because of their familiarity, even distribution within the Czech Republic and comparability in terms of a wide range of services. Interviews were also carried out with the staff of the selected water parks in order to complete information about the facilities, their visitors and marketing activities. The results of the research show that the typical visitor of the three selected water parks is a person aged 27-49 with a monthly net income between 30,000-39,999 CZK. Their permanent residence is usually located near the water park, which they visit most often once a year by car accompanied by their children. Based on the results, recommendations are proposed to improve their marketing strategies, for example how to stimulate regular visitors to visit in the low season or how to attract people who rarely visit these facilities.
Klíčová slova: aquapark; water park; visitor profile; marketing strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2022
Datum podání práce: 8. 12. 2023
Datum obhajoby: 17. 1. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/82017/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: